23.05.15. Melodi Grand Prix, selvsagt, en skikkelig kosekveld :)

Her sitter jeg å nyter en pinseaften med Melodi Grand Prix (MGP) på TV`n, her jeg riktig krøller meg i sofakroken. En deilig lørdagskveld uten stress og opplegg. Hadde tidlig tacomåltid i 17.30-tiden pga. at sønnen i huset skulle ut med venner  på kvelden, litt tidlig. Nå har vi fått noe godt i glasset og noe godt i skålene. Her sitter jeg med min mann og bare nikoser meg. Vi kommenterer, alt fra antrekk, utseende, til melodier. Vi har jo vokst opp med “Grand Prix – kulturen”. Det fantes da ingen ting annet å se på heller ei tid. Så ble vi jo glad i dette programmet.

Det er herlig å finne roen etter en sur dag med øving til musikkteatret “Flyktningelosen” i Borggården ved Stiklestad Nasjonale Kultursenter i Verdal, Nord-Trøndelag. I morgen vil jeg finne fram votter og lue, det er bra sikkert. Det kom jo frostrøyk ut av munnen når vi pratet med hverandre. Ellers bør det bli riktig mange publikummere da det blir skikkelig bra stykke, “Flyktningelosen”. Premiere er 12. juni. Gå inn på Nord-Trøndelag teater og bestille billetter allerede i dag !

Har jeg favoritter til MGP, jo selvsagt vår egen melodi, den blir bedre og bedre jo mer jeg lytter til den. Enn om vi kunne slå Sverige i alle fall. Det er det minste å håpe på. Har ikke fulgt med så mye på forhånd. Men synes at den kypriotiske unge mannen hadde en fengende god sang. Ellers liker jeg det som skiller seg ut fra mengden. Der er de israelske guttene gode. Så likte jeg “kyssesangen”. Den er slik at en husker den lett. Huff, nå var det noen falske toner under Armenias opptreden, det liker jeg ikke.

 

I mens koser jeg meg

 

 

#MGP  #Eurovisjonen  #melodikonkurranse  #lørdagskveld  #pinseaften  #familie  #TV  #TVkveld  #kos  #stemning  #godteriskål  #

5 kommentarer
    1. frodith: Det er fast innslag hvert år her. Synes det er mye vakkert å høre og se 🙂 Ja, en må unne seg noe godt. Jeg liker å skille meg ut her også. Da jeg ikke teller kalorier like nøye som mange andre i “bloggverdenen”. Så det er klart, så er ikke bloggen min en “fitnessblogg”, he-he !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg