23.05.15. Frodith`s fotoutfordring, dag 8. SKILLE SEG UT

Å skille seg ut. Jo, en kan skille seg ut om en har en annen hudfarge, om en kler seg annerledes, om en har en psykisk- eller fysisk funksjonshemming, om en opptrer utenfor de verdier og normer som er  vanlig i det sosiale miljø en vanker. Å skille seg ut er ikke negativt ladet ord, synes jeg. Jeg synes de som skiller seg ut fra mengden er mye kulere enn de som glir i ett med mengden. Jeg liker de som synes. Slik håper jeg selv også å bli oppfattet. Å være helt A4 er da ikke stas. De folka ser en ikke så lett. Nedenfor ser en situasjoner hvor en kan skille seg ut:

 

 

Her har jeg vakre Yohana fra Eritrea, Afrika. Hun var modell for Innherred fotoklubb forrige sommer, i juni. Så hun er spurt og gitt oss sitt ja på at bilder av henne kan brukes, også i sosiale medier. Hun skiller seg ut i den norske naturen med en bukett smørblomster / engsoleie i hendene 

 

 

Her er det jeg som skiller meg ut på marked i Kairo, Egypt

 

Muslimske kvinner har litt mer tøy på når de bader, slik er det bare. helt naturlig. Når en tenker på vårt badetøy fra 1920-tallet, så har det også i vårt land skjedd endringer


 

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #Norge  #Norway  #Egypt  #Kairo  #Tyrkia  #annerledes

 

8 kommentarer
    1. Så mange fine bilder! Håper du får en helt fantastisk lørdagskveld!
      Hadde satt stor pris på om du hadde sjekket ut min blogg, om du liker den legg gjerne igjen en kommentar<3

    2. Vilde: 1000 takk ! Ja, det er fordi jeg liker å ta bilder og har fotografiapparatet med meg overalt 🙂

      Jeg vil kikke innom din blogg også. Ellers ha en fin pinsehelg !

    3. Det øverste bildet av den vakre jenta var flott til denne bruken 🙂 Kan jeg låne det til utstillingen min i Galleri Frodith ? Det er et “liksom-galleri” her inne, hvis du lurer 😀 Titt i arkivet om du vil se noe i samme sjangeren. Er det du selv om har tatt bildet ? 🙂

    4. frodith: Ja, du kan bare låne bildet. Jeg har jo satt mitt navn nederst til venstre i bildet. Ja, jeg har selvsagt tatt det selv, gjennom Innherred fotoklubb. Det er jeg som tar alle bilder til bloggen. Er ikke fan av klipping og liming fra blader o.l.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg