23.05.15. Frodiths fotoutfordring, litt på etterskudd, dag 5. HENDER

Ja, tiden går det er i alle fall sikkert. Jeg har havnet helt på etterskudd når det gjelder Frodiths fotoutfordring. I det siste har jeg nemlig vært på noen teaterøvinger til musikkteateret “Flyktningelosen” som settes opp på Verdal, og derfor ikke hatt så mye tid. Derfor har jeg i dag kommet til temaet HENDER. Det er egentlig dag 5, men tror de andre nå er inne i dag 8 i hvert fall. Hva skal jeg finne på nå da. Hender, ja det er noe jeg har litt problem med når jeg maler malerier i akvarellfarger. Synes det er meget vanskelig å få til hånden skikkelig bra. Men den siste ballerinaen jeg malte ble jeg ikke så verst fornøyd med hånden jeg malte.  

Ellers kan en gjøre mye med hendene, en har mulighet til å kommunisere blant annet. Tegnspråk for døve f.eks. er viktig for de som ikke hører så godt. For å kunne bli forstått og for å forstå. Så kan en gjøre forskjellige tegn med hender / fingre og alle vet hva det betyr. Som fredstegnet f.eks. Vi kjenner jo til nazihilsenen under andre verdenskrig, der hånden ble strukket ut.  En kan også gjøre en militær hilsen ved å ta hånden opp til pannen. Så har vi arbeidshender. En kan utføre mye med hender, alt slags arbeid.

Det jeg håpet på var å få avfotografert “mekkehendene” til min sønn, svart av olje. Men den siste uken har han ikke vært aktiv på den fronten. Så da måtte jeg lete i mine fotoarkiv og prøve via fotoprogrammer å få nærbilder av hender i ulike varianter.  

 

Her gjøres fredstegnet

 

En danserinnes hånd jeg har malt med akvarellmaling i det siste

 

Så kan en komme sammen i dans, som her. Hender / fingre som innfiltreres i hverandre kan vise følelser, kjærlighet blant annet.

Her ser dere fotoutfordringen, slik den er. Jeg har altså bare kommet til hender enda.

 

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #bilder  #picture  #fotoutfordring  #artig  #hender  #hånd  #tegn

2 kommentarer
    1. Bare ta den tid du trenger 🙂 Jeg er heller ikke ferdig 🙂 Men jeg lager utstilling i løpet av neste uke, når jeg er ferdig, så da “stjeler ” jeg bilder som jeg vil ha med 😀 Men du har jo NOE ferdig da 🙂 Moro å se, fin løsning dette også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg