14.05.15. Fotografier fra rett utenfor veggen, plommetre i blomstring

No livnar det i lundar, no lauvast det i lid,

den heilag skapning stundar no fram til sumars tid

Det er vel fagre stunder når våren kjem her nord,

og atter som eit under nytt liv av daude gror.

 

Det er riktig så surt og kaldt vær her i Trøndelag, men tror du ikke plommetreet likevel finner det for godt å blomstre, og det skikkelig. Det står pr. i dag på sitt vakreste. Jaggu tror jeg ikke det blir en alle tiders plommehøst i år. Det er slik at ett år blir det bare 6 – 7 plommer på treet, neste år blir det som regel en halv tiliters bøtte, mens på det tredje året bugner det av plommer. Da kan vi fylle flere tiliters plastbøtter med plommer. Jeg tror at i år er det et slikt år, gleder meg til å se. 

Ellers hatt en rolig dag her hjemme. Med sodd i magen og kaffe underveis straks, har jeg det bra. Dessuten lyttet jeg til nydelig musikk på NRK i ettermiddag. Andrea Borcelli med gjester i Portefino. Vakkert !

 

 

Like vakkert som plommetre i blomstring, her noen fotoer

 


 


 


 


 

 

#foto  #photo  #photography  #fotografi  #bilde  #picture  #blomst  #flower  #Norge  #Norway  #natur  #nature   #tre  #plommeblomst  #vår  #spring  #vakkert  #beautyful


 

 

6 kommentarer
    1. Vakre vårlige bilder..plommer har jeg ikke ..men vi hadde i barndomshjemmet mitt..deilig :)) Vi har eple og pæretre da..og nå er pæretreet i full blomst her :)) Kos deg med kvelden :))

    2. annebe: Tusen takk ! Vi er nok litt etter dere der lengre sør i vårblomstring, vil jeg tro. Her er enda kjølig luft innimellom solglimtene. Men våren er super uansett. Skulle gjerne ha hatt både epletre og pæretre jeg også, hadde jeg hatt bedre plass. Men plommer er også godt 🙂

    3. Var det dette du tenkte på, vår-yr-bilde? For dette er hvertfall veldig fullt av vår 🙂 Koselig med blomstring 🙂 Jeg så forresten du maler litt også 🙂 Gleder meg til å se litt på bloggen din <3

    4. frodith: Ja, jeg la egentlig ut dette vårbildet før jeg så at du annonserte utfordringen. Men på neste oppgave vann, vil jeg nevne deg og utfordringen din. Kanskje flere detagere kommer til. Ja jeg maler litt i tillegg. Akvarellmaling har jeg nylig startet med. Men har alltid likt å tegne. så er det fotografering da, det liker jeg virkelig, og er med i Innherred fotoklubb.

      Det vil bli skikkelig kjekt å følge din blogg også, når vi deler noe av de samme interesser. Artig !

    5. Wow, blomstrer det allerede i Levanger? Her sørpå har epletrærne våres så vidt starta å blomstre litt.
      Nydelige bilder du har tatt 🙂 Jeg håper du får bøtter og spann med plommer i år.
      Vi har 3 epletre, og det er alt for mye for oss, så vi gir bort mye. Det er så koselig å høste fra egen hage 🙂
      Jeg er forresten også trønder. Måtte bare si det når jeg så du var det. Ha en riktig fin dag 🙂 Jeg drar straks på jobb nå.

    6. Åse Helen: Jeg trodde dere var langt foran oss i vårblomstring. Så kult at vi er samkjørte da. Enig med deg om at å høste fra egen hage er kjekt. Ellers takk for hyggelig kommentar på fotoene ! Trivelig med en trønder til i “bloggverdenen”. Du er nok ferdig med arbeidsdagen din når dette svaret kommer. Godt med helg nå da. Ha en super fredagskveld !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg