19.04.15. Fotoer av byen min, Levanger

I det siste har familien og jeg forøvrig vært rolige, uten de helt store utfartene. Godt å slappe av også. Det er nydelig å ligge litt lenger i helgene enn ellers i hverdagene. Stå opp og koke seg egg eller lage seg noe annet godt til frokost, for så å nyte frokosten lenge og vel, gjerne med aviser til. Her i huset er vi så “gammeldags” at vi abonnerer på to aviser i papirutgaver. Kjekt å finne i postkassa og som frokosttrivsel.

Min mann sier alltid at vi må støtte opp om papirfabrikken Norske Skog som ligger i hjembygda vår Levanger ved å kjøpe aviser. Om vi bare leser aviser på nett blir det ikke behov for papiret som her produseres. Etter som han jobber der fortsetter vi i alle fall å kjøpe aviser. Det synes jeg andre Levangsbygg burde tenke på også + andre som vil at bedrifter skal ha levedyktighet! Min mann er ikke ansatt ved Norske Skog, men han er innleid fra Norsk Virkesmåling for å måle mengde tømmer som kommer inn. Tømmeret ankommer på lastebiler til mottaket, som er Norsk Virkesmåling ved Norske Skog. Han har yrkestittel tømmermåler, med flere år på skogskole, som er høyskole. Så det er ikke bare ansatte direkte gjennom Norske Skog som arbeider der.

En grunn til at vi ikke prioriterer å være aktive, med det mener jeg gå på teater / musikkshow eller cafèbesøk, i hele tatt å være ute blant folk, er at vi har sykdom i familien og derfor prioriterer annerledes. Er mye hos den syke for tiden.

Jeg har tatt noen bilder med min Tamron 18 – 270 mm. linse + mitt Nikon D5300 som er meg meget kjært. Selv om jeg befinner meg langt unna motivet, så vises det godt. Med en slik linse får en tatt andre bilder av hjembygda Levanger, enn de som finnes ellers i fotoarkiv rundt omkring. For å ha fått enda skarpere bilder så hadde det vært kjekt å ha tatt med meg stativet, men ved denne fotograferingen har jeg brukt håndholdt kamera, bare støttet mot gelender / stolper.

Jeg er ikke selv født og oppvokst i Levanger. Men jeg har bodd her siden i 1988, og det er sååååå lenge siden at jeg regner meg for innfødt, he-he 🙂 Så har jeg blitt meget glad i byen / bygda, og synes den er absolutt finest i Norge

 

Fotoer av byen Levanger i Nord – Trøndelag, tatt fra Nesset ved Breidablikktunet 

 

Brusve ærverdige gård bak Plastfabrikken

 


 

Fra Nesset, kirka, Bryggestua og opp mot Bruborg


 

Moanområdet, med campingplass og fotballbaner


 

Vassbotn og utover mot Alstadhaug


 

“Gamleskola” /  Kulturskola, Brusve og Bruborg (Regnværsdag)


 

Videregående (“Gamle lærerskola”), Kirkegata Legesenter, “Ridehusblokkene” og Sykehuset Levanger


 

Flott by / bygd



#foto  #photo  #fotografi  #photography  #bilder  #picture  #Levanger  #Norge  #Norway  #by  #town  #trehusbebyggelse  #Brusve  #Levangerkirke  #Bruborg  #Moan  #Vassbotn  #Alstadhaug  #Geite  #fin  #vakkert  #byoglandhandihand  #TriveligstiTrøndelag   #Trondelag  #Innherred  #triveligst

4 kommentarer
    1. Flotte bilder, men for å være litt pirkete; Det heter vel strengt tatt Vassdalen og ikke Vassbotn. Kanskje du tenker på Eidsbotn?

    2. Torbjørn Sørheim: Takk for den, ble vel noe sammenslåing her ja. Det var ikke meningen, he-he! Det går noe fort i svingene noen ganger 🙂 Det heter altså Vassdalen og Eidsbotn, så mye vet jeg også

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg