13.04.15. Interiør, påsken på dør og litt som før, men ++

Ja, nå er påsken sendt på dør, for godt over en uke siden i alle fall. Så nå er alt som før, he-he ! Ikke helt. Noen ganger når en bare går rundt og titter i butikker, så er det noe da som vekker begeistring, det må jeg bare ha er det noe som sier. Her om dagen, altså onsdagen i påskeuka skulle jeg innom “Black design” og bare se på noe påskepynt, det stod 50 % avslag på. Det var jo så tett innpå at de stengte før påske at påskepynten var nedsatt på pris. Endte ikke opp med en påskekylling, men “forelsket” meg i en ugle, som ikke var på salg. Syntes den så så lekker ut, og fargene harmonerer med de duse pasteller som jeg har en del av fra før av i hjemmet. Jeg liker ugler spesielt godt.

Før påske var jeg innom en blomsterhandel  som også har litt ting og tang på si, ikke bare blomster. Da kom jeg ut med to lysestaker som jeg synes blir fine innslag i hjemmet  i vår. De er formet som en blomst og hvit. I tillegg fant jeg bronsefargede runde lys, og disse ble stilige på bordet under den bronsefargede stuelampen, passet så godt.

Jeg har dilla på den grønnblåe fargen som gikk igjen på enkelte ting før i tida. En gammel farge egentlig, som er på tur inn igjen nå. Så på shoppingrunde på kjøpesenteret “Magneten” i Levanger, Nord-Trøndelag på lørdag, endte jeg opp med en serviettholder (egentlig ikke det, men tipset kom fra en venninne) + servietter fra “Kremmerhuset” og noen skåler, sil + øse i de lekre fargene fra “Søstrene Greene”.

Jeg er glad i å innrede og mikse / matche farger i hjemmet, men er også restriktiv med å bruke mye penger på masse ting, og hiver ikke så lett ut gamle ting om de ikke er i stykker. Så jeg prøver å være økonomisk, og det hender ofte at jeg drar på “Bruktbobutikken” også. Det er en kunst og innrede smakelig. Jeg er i alle fall fornøyd med stilen min, og liker det. I hjemmet her er en blanding mellom sterilt med høyglans og moderne innslag + gamle gjenstander + litt shabby chic / industriell stil. Det går godt an å kombinere flere stilarter i et hjem, synes jeg. Det handler om å være kreativ.

Så er det mye flott en kan lage selv også. Jeg har nå en stabel med blikkbokser som jeg skal male i forskjellige farger i mai / juni og sette i en gammel potetkasse på veggen. Når det blir så mildt at sommerblomster kan stå ute vil jeg plante noen i slike malte blikkbokser. Gleder meg til det lille prosjektet. Men det kan nok ta tid til sommeren er her, i dag sluddet / snødde det her i Trøndelag. Skal det aldri bli skikkelig vår da?

 

Lekker ugle, i malt metall, litt rust / slitt i kantene. Kul !

Serviettholder med servietter

 

Diverse skåler, sil  og øse fra “Søstrene Greene”, tåler oppvaskmaskin. Jeg har fra før kaffeservise / krus + asjetter i de samme farger

 

Her lysestaker og lys

#interiør  #hjemmet  #stil  #lysestaker  #skåler  #pynte  #pynteugle  #dekorere  #møblere  #kreativ  #farger  #male  #koselig  #hjemmetrivelig  

  

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg