23.03.15. En helg viet festligheter, yeeehhh !

Denne helga har vært viet festligheter. Etter en travel arbeidsuke med mye å gjøre og noe sykdom hos meg selv i begynnelsen, var det godt å være litt bedre til helgen og kunne ta del i de festligheter som var på timeplanen. Kan nok ikke sies at helga har vært viet de sunneste aktiviteter. Jeg har hverken vært på gåtur eller gjort noe fornuftig i hjemmet. Men jeg har slappet av innimellom mye god mat, altfor mye drikke, sosiale treff og seine netter. Synes en bør unne seg det innimellom også jeg. Det har vært en morsom helg kan jeg si, om jeg skal oppsummere. da var det verdt det, he-he!

På fredagen var jeg på “avslutningsfest”, skrives mellom hermetegn, da det ikke sikkert det er helt slutt for teaterproduksjonen “Vinsjan på kaia”. Det kan bli flere oppsetninger. Det var meget hyggelig. Blir jo en sammensveiset gjeng etter lang fartstid sammen som skuespillere / sangere, musikere, scenearbeidere, lys- og lydsettere, kostymemakere, sminkører og ellers hjelpere bak, i og på scena. Artig gjensyn med god mat og drikke til langt ut i de små timer. Ikke minst var det med skrekkblandet fryd at jeg nå fikk anledning til å se noen små glimt fra oppsetningen på film. “Vinsjan på kaia” ble jo foreviget på film, men det jeg ikke liker med filming er nærbilder på hovedpersoner, eller bare filming av det som skjer midt på scena. Jeg vil gjerne se alle aktører over hele scenen. Med andre ord, jeg vil se det publikum i salen fikk se, så det !!! 

Lørdag forløp rolig til litt utpå dagen, før en igjen begynte å dusje, sminke seg og kle seg for ny fest. Kle seg ja, he-he! Denne gangen ble det i 60 – 70 – tallstil. Temaet var gitt for stor fest på Nordtun Grendehus. Min mann og jeg ble hippier for en kveld, se bildet, he-he! . Min mann og jeg var bedt bort på bursdagsfeiring med mange flere til et nabopar, 45 år og 50 år, kan ikke tro de er i den alderen, de er jo for ungdommer å regne. Superartig for oss å bli bedt i et så velarrangert fest, med så utrolig god mat  / dessert og høy trivselsfaktor, takk Siv og Roald ! Sønnen til bursdagsparet som har gått i min sønns klasse ved barneskola, er nå elev ved kokk- og servitørlinja på Levanger videregående. Han stod for maten sammen med klassekamerater, det greide de til terninkast seks, takk!  Synes det er superartig med temafester jeg, men min mann kan styre seg. Antrekket eller kveldens”outfit” som det så populært heter nå til dags fant vi da vi googlet på nettet, da jeg ikke er så flink til å sy selv, og vi hadde heller ikke noe i den stilen hjemme, selvsagt 🙂

 

Slik så vi ut på fest.

Fotoet ble knipset etter å ha gått på rød løper inn på grendehuset, og vertskapet stod for fotografen. Jeg ble jo glad for å få hendelsen foreviget, ikke hver dag vi kler oss ut.  Prøvde å stille speilreflekskameraet på selvutløser på stativ hjemme også, men fikk det ikke til på den korte tiden til disposisjon før vi dro. Glemt hvordan en innstiller kameraet. Så er jo sønnen vår bort på jobboppdrag, så vi hadde ingen fotograf selv hjemme. Glad jeg fikk ordnet bildet pr. mail fra vertsskapet. Forøvrig ble bildene vist på stort lerret i pausene fra “Bursdagsbandet” som spilte opp til fest.

 


 

“Sjøla” hjemme før vi dro

#foto  #photo  #bilde  #picture  #party  #fest  #60tall  #kostyme  #outfit  #hippi  #peace  #love  #flower  #artig

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg