09.03.15. Bloggerne, jeg er med i det gode selskap / manipulasjon ved mine “morsomme” arbeidskollegaer ;)

Ja, så har jeg blitt med i det “gode lag” 🙂 Visstnok en såkalt “rosablogger”, he-he ! Ja, en kan alltids le, men det står respekt av å være så flink at en faller i den kategorien. Jeg kommer nok aldri dit hen, men driver med blogging som hobby, og er vel ikke bare rosa, men mer alle farger i regnbuen, vil jeg tro.

En skal ta flotte bilder, utlevere seg selv, skrive om de emner som folk er opptatt av, drive dette så langt at en tjener penger på det, og tenk det, ha godt over 30 000 lesere. Det er det ikke alle som greier, en bør være smart i tillegg. Egentlig er jo det å blogge et yrke, som i noen tilfeller, hos de beste bloggere gir gode inntekter. Sikkert er det at det er meget tidkrevende om en skal være god og tjene noe på dette. Det er mange som bare kan drømme om å få de månedlige inntektene de beste bloggerne kan vise til. Skal en komme opp i gode seertall og få mange lesere, bør en være i en målgruppe som de fleste blogglesere kan identifisere seg med. En bør være flink til å ordlegge seg, ta opp tema som opptar målgruppen av lesere, kunne blottlegge eget liv på godt og vondt, bruke all tid foruten når en sover på blogging. Dette innebærer å planlegge nøye ting, og det innebærer å oppdatere seg i nyhets- og motebildet, velge emne, ta fotoer (de beste har nok råd til egne fotografer), velge ut klær / sminke / hår, steder for fotografering, evt. vise prosesser / oppskrifter ved mat- og bakeblogger, velge treningstips / kosthold ved trenings – og slankeblogger og sist men ikke minst svare på de uttallige kommentarer som kommer hele tiden.

Det er ofte temaer som slankemetoder / kosthold, trening, moter, vakre hjem, / hager, bake – og matlaging, driver med håndarbeid av noe slag, kreative løsninger og fotografering som gir de beste lesertall. Men vel så mange lesere får en om en blottlegger seg på godt og vondt. Kanskje har en et handikappet barn, en kreftdiagnose selv eller i omgangskretsen eller andre alvorlige sykdommer, eller operasjoner en skal igjennom, igangsatt slankekur og evt, snart skal føde barn, har kjæledyr eller annet. Lesere kommer så fremt de kan identifisere seg med et tema, at det virker interessant. Mens andre bloggere vinner lesere på å ha sterke meninger om alt eller ingenting av det som “rører” seg i verden, som evt. lesere kan oppleve som spennende og gjenkjennende, som de får lyst til å lese. Ja, kategoriene er mange, det er sikkert.

Jeg har ingen mål om å gjøre det til noe innen blogging. Men liker å ha det som hobby, men aldri på heltid. Slik det er nå med jobb og fritidsinteresser er det umulig å bruke mye tid på dette. Jeg får jo nesten ikke tid til å kommentere andres blogginnlegg. Her en dag sjekket jeg mine følgere og fant da ut at de fleste “såkalte bloggvenner” har sluttet å blogge og knapt er inne på sidene her. Så er det noen som har lyst til å legge meg til som “venn”, er det fritt fram. Får jeg en kommentar svarer jeg alltid, og så får vedkommende som oftest en kommentar tilbake om det er noe som fenger. Det er nå i alle fall greit å vite at jeg holder ut med denne “småbloggingen”, det er det ikke mange som gjør etter mange måneder. Jeg liker jo å skrive, fotografere og evt. gi tips om forskjellige ting. Om noen dager har jeg blogget i 1 år nå. Det har altså mine arbeidskollegaer fått med seg, tydeligvis. Da jeg var i festlig lag med dem, hang dette bildet oppe på veggen, se nedenfor, he-he ! Såååå gode kollegaer jeg har  😉

 

Jeg er tydelig med i det gode lag, he-he !  

 

#blogg  #blogger  #innlegg  #rosablogger  #skrive  #outfit  #fashion  #lesere  #artig  #latter
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg