01.03.15. Helg og hverdag hand i hand :)

Vi skriver 1. mars i dag og livet er ikke så verst. Det har vært en noe stressende og utfordrende arbeidsuke på godt og vondt. Her i huset har vi hatt en aktiv helg med mye uteliv. Så dagen i dag har blitt brukt til total avslapning. På fredag kveld dro vi sammen med flere andre par, ut til den tradisjonelle “Fakkelnatta” i Levanger. Dette skjer hvert år under “Marsimartnan”. “Marsimartnan” kan sammenlignes med den martna som Røros har hvert år i februar. Like etter er det altså Levanger som har dette koselige arrangementet. Her er tivoli, markeder med ulike salgsvarer, samt husflidsprodukter og utstillinger. Her er også ulike underholdningsbidrag fra lokale entertainere. “Fakkelnatta” er fredagskvelden. Da blir alle lys i butikker slått av og folk går i tog med fakler. Dette er meget populært og samler flere tusener mennesker. Langs ruta toget går er det underholdning / show / tablåer av forskjellige aktører. Det kan være korsang, blåseintstrumenter, skuespill, ølklubber, idrettslag, partipolitikk, bygdeungdomslag, leikarringer, trekkspill- og fiolingrupper, kulturskole med ballett / sang / dans og en rekke aktører ellers. Det er lov for alle å melde seg på og bidra med noe for underholdning til fakkeltoggjengere. Det bruker å være et yrende folkeliv og uteliv denne kvelden. Med folk i alle aldre, herlig !

Det er nesten den eneste kvelden jeg og min mann prioriterer å dra ut på byen. I år tenkte vi å være tidlig ute for å sikre oss plass på et utested, men nei, vi var ikke tidlig nok ute. Det var fullt over alt. Stinn brakke på alle de 8 -10 utesteder i Levanger, samt ombord på jekta Pauline som lå ankret opp. Vi havnet til slutt på Bryggestua, som etter min mening har den beste beliggenheten og den hyggeligste atmosfæren. Her var levende musikk og dans. Det ble en svært hyggelig kveld med gode gamle venner, og nye venner.

Lørdagskvelden ble tilbragt som publikummer på årets russerevy. Det var min mann, sønnen  bendik og jeg som dro. Det er tidligere klassekamerater av min sønn som er i aksjon i år. Men dette var ikke utslagsgivende for at vi dro dit, dette har vi vært på de siste tre åra før også. Såååå artig ! Synes virkelig ungdommen i Levanger er superflinke. Her var det mange sangspirer og skuespillerspirer. “Generasjon prestasjon” svarte virkelig til forventningene. Hvis et stykke “sceneshow” både får meg til å få tårer i øynene, får meg til å få “ståpels”, samt får meg til å gapskratte, da er det fullkomment. Min sønn skjemtes av moren sin, og dro meg i arma , når jeg “hylskrattet”, he-he! Tøft !

i morgen er starten på nok en arbeidsuke. Greit nok det også. Da starter en på “med nye ark og fargestifter til”  🙂

 

Total avslapning og kosstemning i heimen

 

 

Det ble lutefiskmiddag i dag

 

 

Litt søndagskaffekos. Tenk det, denne hvite rosen er igjen fra buketten som jeg fikk på morsdagen den 8. februar, den nekter å visne 🙂

 

#stemning  #hverdag  #helg  #hjemmet  #mat  #lutefisk  #marsimartna  #fakkelnatt  #Levanger  #russerevy  #hygge  #trivsel

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg