22.02.15. Lørdagstur med fotoapparatet, ekstrem flo langs kysten

På lørdag fikk jeg lyst til å pakke med meg fotoapparatet på gåtur ut i Norges og nærmere bestemt Nord-Trøndelags vakre natur. Turen gikk hjemmefra og utover til et sted ved sjøen som heter Djupvika. Blir vel ca. 8 km. gåtur til sammen hjemmefra. Mannen min ville heller sitte hjemme og se på TV, det er jo VM i Falun. Jeg er ikke så interessert i det, mye bedre å komme seg ut. Det er deilig å komme seg litt ut i friskluft. Jeg er svært heldig som har så flott natur i rundt meg her jeg bor. En må passere et sted som kalles Skånes og det er et yndet utfarssted for folk som vil ut i naturen og ved sjøen. Det er flere sitteplasser og ildsteder på stedet. Jeg tror de fotoer jeg har tatt vil vise hvor flutt det er. Så var ikke været så verst heller her i Trøndelag. Det er jo så lite snø på fjellet for tiden at sjøliv blir tingen denne vinterferien. Utrolig vårlig til å være i februar.

 

Et landskap på turen, nesten ikke snø her i lavlandet. Men det var ekstremt høy flo

 

Brygge og naust

 

Et koselig hjem ved sjøen

 

Ikke bare tobeinte som har gått forut

 

En gård jeg passerer på turen

 

Utrolig flott beliggenhet for denne storgården

 

En gammel mølle står også på et jorde

 

Her er det kommet opp et skilt over vindmølla

 

Solglimt i skogen, magisk å gå alene her

 

Vakkert !


 

Interessant kunstverk i sjøen

 

Framme ved målet, Djupvika. Her kan en skrive navnet sitt inn i ei bok som ligger i kassen her

Her ble det flere fotoer av samme brygge, synes det er så flott et landskap her

 

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #Norge  #Norway  #natur  #nature  #landskap  #vakkert  #gåtur #friluftsliv

4 kommentarer
    1. Johan Skaanes: Tusen takk! Det er vel ikke ofte du har sett floa så høyt oppe som nå kanskje? Jeg er ikke oppvokst her, men har bodd i Roaldmarka siden i 1989 og blitt glad i stedet og omgivelsene. Så er jeg med i en fotoklubb og liker å forevige naturen med kameraet. Vi er heldige her ved Skånes !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg