22.02.15. “Hjemmelaget” pizza i langform / oppskrift

 

“HJEMMELAGET” PIZZA, NAM  !

(Jeg setter “hjemmelaget” med anførsler, da jeg er meget glad i Toros pizzafyllblanding med tomat og løk som basis for fyll)


På fredags kvelden hadde vi “hjemmelaget” pizza her i huset  og da ble det litt fotografering, samt oppmålig av ingredienser for å lage en oppskrift her på bloggen.

 

INGREDIENSER :

(mangler ost på bildet, men er selvsagt siste ingrediens i pizza):

 

Deig: 

1 l. mel                                             Alle ingredienser blandes og knas (jeg bruker fingrene)

3 dl. varmt vann                            Deigen trykkes ned i smurt langpanne (jeg smør formen med melange)

1 dl. matolje

1/4 ts. salt

1 pk. tørrgjær

 


 

Deigen ferdig i formen


 

Langpannen dekkes med klede og så får deigen heve i ca. 30 – 45 minutter

Fyll:

2 pk. Toro pizzafyll med tomat og løk

(men tomat kan også brukes eller tomatpurre)

 


 

Videre tar jeg 

800 g. karbonadedeig

2 stk. løk

2 stk. paprika

1 liten boks mais

 

Karbonadedeigen brunes i stekepanne med olje / smør


 

Løken kuttes og brunes i stekepanne med smør / olje

 


 

Jeg steker til slutt alle ingredienser i fyllet litt


 

Alle ingredienser blandes og kokes sammen med pizzafyllpakkene / med tomater



Fyllet has utover deigen. Jeg bruker å strimle litt vanlig Idun ketshup over deigen først


 

Den beste pizzaen har godt med fyll


 

Godt med ost og pizzakrydder som topping


 

Stekes så  i stekeovnen på 250 ¤C på midterste rille i ca. 20 – 30 minutter / til toppen er passe gyllen


 

SUPERGOD !  Bon apetit !

 

#pizza  #mat  #oppskrift  #langform  #hjemmelaget  #deig  #fyll  #pizzakrydder  #ost  #godt  #fredagspizza

 


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg