19.02.15. Litt om alt og ingenting med fotoer: VM i Falun – tipping / og noe spiselig :) 2 viser jeg oppsettet / skjemaet, og hv

Så skriver en 19.02.15. Hui og hei hvordan tiden går. Med de temperaturer vi har utendørs her i Trøndelag nå, så aner en at det nokså snart er vår i emning også. Det er jo godt om det samtidig kunne ha vært sol. Men det vinterværet jeg liker best er stabilt snøføre, og da uten salt på E-6, og 5 – ¤C. Det hadde vært fint det, 50 cm med snø i lavlandet, og den kan gjerne ligge i trærne, så det blir som et flott julekort over vinterværet. Men jeg har da levd lenge nok til å vite at været rår jeg ikke over, og ikke andre på to føtter heller. Egentlig prøver jeg ikke å være så opptatt av været, da jeg likevel ikke kan gjøre noe med.

Min mann er på ettermiddagsjobb og min 18-årige lærlingesønn på Kværner har jobbet overtid utover, så i dag fikk jeg spise favorittmat, nemlig sushi, ikke hjemmelaget nei, men like fullt smakfullt. Jeg har til og med lært meg å spise med pinner. Men ikke uten at en arbeidskollega av meg har stått på for at jeg skal bruke pinnene i stedet for bestikket. Hun bruker å si: “Tenk hvor kjekt er det ikke å imponere om du er på restaurant, å ta opp pinnene og spise med de. Ser mer eksklusivt ut da,” sier hun Det hender at vi to “sushielskere” har sushi til lunsj på jobb. Jeg elsker sushi ! Nedenfor et koselig bilde av sushibordet. 

Ellers av aktivisering etter jobb har jeg sjekket resultater etter VM i Falun. Enda jeg absolutt ikke har noen interesse for sport i det hele tatt. Men på jobben til min mann blir alle involvert, både de som jobber der og partnere, i VM.tipping. Vi bruker også å tippe under OL, når det er det. Det går ut på at hver enkelt betaler inn 50 kr. og leverer et ferdigutfylt skjema med navn på nasjoner rangert som nummer 1, 2 og 3. Det er en på jobben til min mann som bestemmer oppsettet / hvilke øvelser som blir representert, og vi fyller inn. Så leverer vi det inn og blir registrert, så får vi pr, mail jevnlige oppdateringer. Tror dere ikke at jeg fikk full score på første øvelse, nemlig sprint klassisk for kvinner, hele 10 poeng. Det ergrer meg at min mann leder med 2 poeng, da han faktisk hadde satt inn den samme plasseringer som meg på sprint kvinner, men han fikk inn Norge på bronseplass på mennenes sprint og fikk der for 2 poeng for dette. Men dette tar jeg vel glatt igjen. Jeg må innrømme at jeg googler litt før jeg tipper, så jeg har en viss peiling. En får 5 poeng for gull, 3 poeng for sølv og 2 poeng for bronse. På grunn av spenningen blir jeg dratt inn i det, altså sportens verden. Når andre snakker om en kar ved navn Petter, bruker jeg å spørre Petter hvem, og se passe dum ut, he-he ! Jeg følger jo egentlig ikke med. Når det er sagt så synes jeg denne Petter og Mullar Krekar får alt for stor plass i medier. Det er da viktigere ting enn dette som bør på forsidene av aviser, etter min mening. Nå ble det nok noen lesere her som gikk ut og ikke ønsker å lese mer av dette blogginnlegget, men det får så være, he-he ! På bildet nummer 2 vises skjemaet / mitt oppsett. Kan dette være en god løsning å innføre også på andre arbeidsplasser? Meget sosialt og spennende, samt en kan jo vinne over 1000 kroner på sammenlagtseieren. Alt etter hvor stor innsats / pengesum en legger i, og hvor mange arbeidstakere som er med. 

På det siste bildet er nok en favoritt hos meg når det gjelder “kosemat”, nemlig croissant. Jeg er så glad i croissant at jeg burde ha vært født inn i denne verden som franskmann. På – 89 – 1990-tallet, husker ikke helt, var jeg på studietur til Frankrike, Paris, med mine medstudenter på sykepleierhøgskolestudiet. Det jeg husker ganske godt er første gang jeg smakte croissant. Det var jaggu meg nydelig. På hotellet vi lå på var det fast innslag under frokosten å få servert croissant. Selvsagt savnet jeg grovbrødet etter flere dager med denne kosten. Men jeg synes det er mye bedre å få det en sjelden gang i blant, her hjemme i Norge.

Ellers bør jeg få sagt at denne damen nå begynner å normalisere hverdagene mer og mer nå, da teaterperioden er over for denne gang. Jeg håper virkelig jeg får flere oppdrag i teatersammenheng og går bare og venter på mail eller telefon, he-he !

 

Med sushi på bordet

 


 

VM i Falun – tipping

 


 

Croissant


 

#hverdagen  #sushi  #VM  #Falun  #croissant  #kos  #vinne  #konkurranse

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg