06.02.15. Foto av “uværsbrygging”, test av samsung mobil opp mot speireflekskamera, “smarttelefonvalg” !

Fredag og helg den første helgekvelden siden 28.12. jeg tilbringer i kosekroken i sofaen, supert. Dette på grunn av teateroppsetningen “Vinsjan på kaia” gjennom Verdal teaterlag. Til nå har vi spilt teater for 13000 publikummere, tenk det, en blir ydmyk og glad.  Så megabra med helg nå, og tror dere ikke at min første hele dag fri siden først på nyåret blir i morgen, med jobb fem dager i uka blir det det. Den er uten program, det er sikkert. Først tenkte jeg meg en tur til Trondheim, men den tar jeg på mandagskvelden i stedet. Fordi det er så godt å ha en hel dag fri, heeeelt fri, he-he. Fra neste uke er siste forestillingsuke; med teater både onsdag, fredag, lørdag og to forestillinger på søndag. Det etterfølges med festlig lag med aktører og apparat på Stiklestad.  Det er jo vinterferie her i Nord-Trøndelag uken etter, så mange har fri dagen etter. Nå kom jeg på at jeg må spørre sjefen min om fri dagen etter, altså mandag 16.02. trolig en “fleksdag”, basert på minutter jeg har til gode eller bør skaffe meg til gode.

I dag har jeg vært på nettverkssamling med helsesøstre og sykepleiere som jobber med asylsøkere og flyktninger på rådhuset i Steinkjer. Dette er meget nyttige dager der en lærer mye nytt, og det er av hverandres erfaringer en høster den beste lærdom. På slutten av dagen så jeg at de store søyleaspene en kunne skimte ut vinduet i femte etasje fra rådhuset på siden mot Grand Hotell begynte å svaie sterkt. Helt i tråd med ekstremvarselet som er sendt ut for Trøndelag for i morgen. Det begynner som smått nå. på vei hjemover måtte jeg stoppe to ganger å forevige med foto, den mørke himmelen og den hvittoppede dramatiske sjøen. Da fikk jeg prøvd ut min nye Samsung Galaxy S 5. Fra før av har jeg som mobil brukt iphone, men synes fotoer er blitt “rævva” med det kameraet som den hadde innbygd. Men er meget fornøyd med min Samsung, men skal jeg på såkalt fototur er det nok speilreflekskameraet mitt, et Nikon D5300 som blir med på turen.

Hvis det blir uvær, som varslet i morgen. Men ikke fare for liv og helse blir det nok en fototur / gåtur, tenker jeg. Det er rekreasjon på høyeste plan !

 

Her er resultatet fra “photoshootene” på vei hjem fra Steinkjer med mobilkameraet:

 

Her fra Trondheimsfjorden, ved Røra / Koa

 

Uværet herjet verre ved Steinkjer og i Beitstadfjorden:

 

Ikke så grov sjø her:

 

#foto  #photo  #fotografi  #photography  #vær  #weather  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #landskap  #fasinerende  

 

 

 

2 kommentarer
    1. ha en god helg 🙂
      Gå gjerne inn på bloggen, besøk gjerne Facebook siden vår, trykk liker og del. Vis du er i mot mobbing 🙂
      Du finner link til Facebook siden på bloggen under; Facebook

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg