31.12.14. Oppsummering av året 2014 / Velkommen 2015 – GODT NYTTÅR ! –

I mars i 2014 startet jeg å blogge. Dette fordi jeg liker å skrive om ting og tang. Jeg synes faktisk jeg er flinkere til å uttale meg skriftlig enn muntlig, fordi ved skriftlig tale, rekker jeg å tenke bedre før jeg uttrykker meg. Mens ved muntlig tale kan det meste komme, he-he, mer eller mindre gjennomtenkt. Jeg er jo horoskopisk født i vekta, og da veier en alltid noe opp i mot noe annet. Slik også i kommunikasjon. Jeg blir som den lille haren i Asbjørnsen og Mo`s / Ivo Caprino`s ” Reveenka”: “Det var vel ikke så ille heller”. Eller jeg kan finne på å legge i mot (eller som jeg ser det, se ting fra to sider), og jeg blir en liten kverulant. Det er jo slik en kan få i gang noe diskusjon. Ellers så er jeg ikke flink til å være den første som tar kontakt, det er jeg for beskjeden til å gjøre, dessuten har jeg skrekk for ikke å finne noe å prate om. Slik er ikke min mann, han går rundt og snakker med alle, om alt og ingenting. Kanskje blir en funnet overlegen eller sky av andre, men det er bare det, at slik er jeg. Så ønsker akkurat du (som muligens leser dette) kontakt med meg, så bør du ta initiativitet, he-he ! Ja, ja, jeg er ingen “rosablogger”, he-he, mer en fargerik blogger, som regnbuen.

Året 2014 har vært et år på det jevne, litt skrantende helse på noen av de eldste familiemedlemmer på tampen av året nå, noe som er trist. Ingen store begivenheter ellers innen familien, utover at undertegnede har hatt runddag, feiret hele 50 år. Min mamma og pappa har feiret gullbryllup, det var trivelig på Jægtvolden fjordhotell. Men jeg blir like forundret hver gang jeg fyller år: “Når skal jeg bli gammel da”? Det nytter ikke, jeg blir nok aldri ordentlig gammel, he-he. Når det gjelder yngste sønnen min, så har han passert en milepæl, gått fra “skoleliv” til “arbeidsliv”. Han fikk jo lærlingekontrakt ved Kværner i Verdal i august. Ellers har vi pusset opp kjøkkenet i huset og jeg er superfornøyd med resultatet (før – og etterbilder fra oppussingen kan sees her på bloggen min fra 03.07.14.). Ellers gikk årets ferieturer til Geiranger og omegn + Tyrkia (Kemer).  

Jeg har i 2014, og som alle årene forut drevet med aktiviteter jeg liker. Sunget i koret Prima Vare, Verdal teaterkor, med høydepunkter da vi sang under tradisjonell Visekveld under olsok, med artister også fra skuespillerstaben til Slaget på Stiklestad. Da sang vi Bohemian Rhapsody som bandet QUEEN utga i 1975. Den er fiiiiiin ! Ellers sang vi med Askil Holm (en av de som er kjent i de unge gitarkameratene for litt siden, med slageren Halleluja) på julekonsert i Stiklestad kirke. Der framførte vi Nordnorsk julesalme, Det hev ei rose sprunge og Long and winding road + fellesnummer med Askil Holm. Det ble en riktig så julefin konsert for masse publikummere.

På teaterfronten har jeg vært med på “Eplene i Messehagen” på Malm, Verran kommune og holder nå på med “Vinsjan på kaia” i Verdal teaterlags oppsetning, som hadde premiere nå 4. juledag. Med gjennomkjøring 3. juledag, premiere 4. juledag og forestilling 6. juledag, har jeg ikke bare hvilt meg i sofahjørnet i julehøytiden. Dessuten har jeg vært på jobb både i går og i dag, riktignok bare fra 09.00 – 13.00 i går og 09.00 – 12.00 i dag. Er kommunalt ansatt med vanlig kontortid, fleksitid, så er heldig stilt slik. 

I 2014 har jeg vært leder i Innherred fotoklubb på andre året. Et av mine framtidige mål for kommende år, er å si nei til ulike verv. Jeg har varslet at jeg går av som leder i fotoklubben i februar. Det er ikke snaut hva jeg har sagt ja til før. Du verden ! På midten av 90-tallet var jeg tillitsvalgt for sykepleierne ved stedet hvor jeg jobbet, Skogn Helsetun, så ble jeg hovedtillitsvalgt for sykepleierne i hele kommunen, og det orket jeg i 3 år. Så har jeg vært leder i Corevi, leder i Mule Gammeldansforening, leder i Speidergruppe 1 i Levanger, nestleder i Mule Amatørteaterlag, leder i aktivitetsutvalget for Nordtun Grendehus og nå altså leder i Innherred fotoklubb. Så nå synes jeg min dugnadsinnsats er gjort, he-he. Noen må jo stille, og ære være de, for ellers er det jo nedenom og hjem for lag- og foreningsliv. Jeg har ofte lurt på hvorfor jeg sier ja, men det har alltid vært innbygd i meg at en må dra lass sammen, så om jeg tar det nå, er det andres tur i morgen. Det er nok tankegangen. Men nå blir det nei, om noen spør. Herved opplest og vedtatt !

I mai i år fikk jeg endelig tid til å være med på et akvarellmalerkurs. Det var meget lærerikt og interessant, så det håper jeg å få bedre tid i 2015 å drive med. Jeg liker jo også fotografering godt, og håper å få utvikle meg enda mer her. Om en har det kunstneriske øyet for ting i noe grad, så henger jeg tilbake noe på teknikk. Så det håper jeg å lære mer av i kommende år. Ellers håper jeg at familien min får bevare god helse i året og årene som kommer, og at ikke noe tilstøter de, annet enn naturens gang.

Videre så vil jeg “Gi faen” ! Være meg selv på godt og vondt.  Ikke nekte meg selv noe som er godt. Bare fortsette som meg, det er nok………egentlig !

 

GODT NYTTÅR TIL ALLE !

 


Det sier jeg med dette abstrakte fotoet jeg har tatt, som ble kåret til andreplass for desember måneds fotokonkurranse i Innherred fotoklubb: 

 

 

 

 

#år  #year  #nyttår  #newyear  #foto  #photo  #fotografi  #photography  #ord  #words  #thoughts  #tanker  #vakkert  #beautyful  #sang  #song  #teater  #theater 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg