19.12.14. Jul, kaker og sånt

Ja, så skriver en 19.12.14. Hu og hei som tida går. Forrige helg, på søndagen var det min mann som tente adventslys, og da han tente det tredje lyset, protesterte jeg. Det er nå bare det andre lyset da, hevdet jeg. Men nei, jeg måtte gi meg etter å ha sjekket nærmere. Som tiden går, “som julkvelden på kjerringa” kommer jula, he-he !

Ja, i dag gjorde jeg unna julbaksten på et kvarter, det er rekord, he-he ! Jo, så tok jeg turen innom butikken da, og ut kom jeg med sju sorter julekaker. Så enkelt kan det gjøres i en travel hverdag. Det beste er at jeg ikke en gang har dårlig samvittighet. Første gangen jeg gjør det på denne måten, men så er det også den første gangen en har vært så travelt opptatt før jul, med teater og øvelser, både på sang / dans og skuespill. Men så artig. Tidligere i kveld var jeg i vei på øvelse fra 18.00 – 19.30. Jaggu ble jeg ikke våt av svette, så god trim, og en merker heller ikke at det er et slit, når en synes det er artig. Har noe å gå på enda med å få på seg den riktige attituden inntil premieren 4. juledag.

Synes jeg er dyktig og aktiv jeg, som var til fastlegen i dag og fikk konstatert at jeg har noe skjev ryggsøyle. Dette forklarer hvorfor at  jeg er blitt holdt våken på natt i en lang periode nå. Må opp og hive innpå en Paracet på natt. Dessuten har jeg akutte smerter i høyre lyske, mer som om foten gir etter, når det setter igang. Skal videre for oppfølging ved manuellterapeut / ortoped / fysioterapeut m.m. Men lar ikke det hemme meg ved aktivitet. da er det verre å ikke få sovet godt nok når en skal på jobb i en lang arbeidsdag. Det blir nok bedre etter hvert når en får hjelp. Egentlig liker jeg ikke å snakke om sykdom, det er jo meget personlig, mener jeg. Trenger vel ikke å bry andre med det. Men i kveld ble det nå bare slik. Det er jo lenge siden jeg har “luftet” noe på bloggen nå, så da skriver jeg “som en foss”.

Ellers er det meste i rute til jul, uten de helt store rengjørings – / pynte – og bakeinnsatser. Etter teaterøvinger  i hele helga og t.o.m. mandag kveld til uken, er det juleferie f.o.m. julaften til 3. juledag. De tre dagene skal nytes med familie. Så har en jo noen dager fri neste helg og ved nyttår. Nydelig !

 

Her er årets “julebakst”, he-he !

 


 

Julegleder likevel 

 


 

#bake  #kjøpe   #julekaker  #juleglede  ##kos  #julestemning

 


 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg