07.12.14. Fotografi / natur – På tur til Rørvik, fotografering fra bil, he-he !

På lørdag kjørte vi tur retur Rørvik for å besøke min søster Anne Grethe med familie, for “julegavebytting”. Det ble ei trivelig stund med selvfisket – og hjemmelutet lutefisk, med godt tilbehør. Vi rakk også kaffe og nydelige kaker før vi dro hjem. 

På veien dit hadde jeg selvsagt med meg fotoapparatet. Drar jo aldri noe sted uten det. Ja, det går virkelig an å ta bilder ut av / gjennom vinduet av en bil i fart, he-he ! Det er min mann som kjører, nesten bestandig, og det er svært vanskelig å få han til å stoppe umiddelbart, om jeg ser et fint fotomotiv. Derfor er jeg noen gang tvunget til å ta i fart, og dette begynner jeg å mestre, da jeg er kjapp og stødig på avtrekkeren, he-he  🙂

 

Her er et utvalg bilder fra turen

 

 

Her stoppet vi faktisk bilen ei stund, på stikkveien mellom Gartland og Høylandet. Nydelig motiv da

Her fra fotografering via vinduet. Campingplassen innerst ved Snåsavatnet. Jaggu ser en ikke fotografen også, he-he !


 

 

Fotografering gjennom bilvindu, ikke så verst, he-he !


 

Foto av vinterlandet

Vinterlandskap fra Gartland

Foto fra Revyriket i Høylandet, sjekk solstreifet oppe til venstre


 

Det er i området her Norsk Revyfestival arrangeres hvert andre år


 

Gårdsbruk i Høylandet i flott vinterlandskap


 

Ved et vann i øvre Høylandet


 

Bro over til Foldereid, rett inn i tunnelen. Her snør det lett


 

Her fra broen over til Vikna og Rørvik  (Nord- Trøndelag)


 

Enda et bilde herfra


 

Ankomst Rørvik


 

Havnen i Rørvik  (Nord-Trøndelag)


 

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #E-6  #Norge  #Norway  #natur  #nature #vinter #winter #Rørvik  #revy  #Høylandet  #bro  #Foldereid  #vakkert  #beautyful

4 kommentarer
    1. rundtomkringtrorjeg: Tusen takk! Nå er det ei stund siden jeg har vært inne på bloggen. Såååå travelt opptatt med teaterøvelser for tiden, blir lite fotografering også nå. Men begge deler er jo artige ting å drive med 🙂 Ha ei flott helg !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg