07.12.14. Interiør / hjem, nye gardiner til jul og litt utover vinteren

I dag har jeg faktisk fått tid til å henge opp de gardinene jeg kjøpte for over 3 uker siden. Jeg har i en lengre periode i høst sjekket noen nettsider som selger gardiner og delvis tenkt på noen gardiner som kunne passe på vårt kjøkken. Det burde bli noen jeg ser, som umiddelbart i mitt hode, passer inn og matcher annet interiør på kjøkkenet. De gardinene jeg har oppe i vår- / sommersesongen og har hatt inntil nå, er helt hvite og sommerlige. På tide da med et bytte, slik på mørkeste vinteren. Denne gang ville jeg ha noe litt “julete”, kanskje med innslag av rødt. Jeg var innom en butikk i Trondheim, Sparkjøp faktisk og tilfeldigvis hang det der noen gardiner som jeg umiddelbart falt for. Egentlig var det ikke i mine tanker å kjøpe gardiner der, da jeg gikk inn. Finner jeg noe jeg liker, spiller det ingen rolle hverken merket eller stedet det er kjøpt. Slik er det med alt. Jeg trenger liksom ikke ha det, fordi noen arbeidskollegaer eller naboer har det. Jeg er uavhengig og har det jeg liker i hjemmet , og ellers. Ikke opptatt av merker. Slik er det når jeg handler klær også. Jeg bør rett og slett like det inderlig, slik er det. Fargene og de rutene på de gardinene jeg fant var helt perfekte for mitt kjøkken. Den grønnfargen som ligger i bunnen er akkurat slik som lampene jeg har over kjøkkenbordet + andre ting og tang her. Eller kunne de gjerne ha vært helt rette i bunnen, men nå ble de litt romantiske med mer “kappestil”. Noe jeg egentlig ikke liker, men jaggu ble de ikke fine på vårt kjøkken likevel. Hva synes du?

Ellers tente jeg masse lys på kjøkkenet da begge de voksne sønnene mine var hjemme på “Trøndersodd” i dag, trivsel  🙂

 

 

Kjøkkenet med nye gardiner 

 

Mye lys er koselig, nå fikk jeg tent det “vennelyset” jeg fikk på min bursdag også

#interiør  #hjem  #home  #gardiner  #curtain  #lys  #farger  #trivelig  #kjøkken  #kitchen  #advent

 

2 kommentarer
    1. Jeg synes gardinene var koselige og passet veldig fint inn hos deg :)…Her har eldstesønn vært på besøk i kveld og yngstemann kommer i morra og skal ligge over..hyggelig når de kommer hjemmom…og det er heldigvis ganske ofte…Så den fine ,smarte kallenderen over her også…Ha ei fin kommende uke 🙂

    2. annebe: Takker! Ja, alltid hyggelig når barna kommer hjem. En av mine sønner bor hjemme enda, 18 år gammel. Han er lærling og blir vel boende til han er ferdig, da vi ikke bor langt unna bedriften han jobber i. Kalenderen er meget kreativ ja. Hvorfor dele ut 24 pakker hver dag i desember, og så forvente at barna blir veldig glade for minst like mange julegaver ? Ikke forstått dette jeg. Ikke innført pakkekalender her i huset heller. Ha en toppers uke du også !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg