15.10.14. Noen duse landskapsbilder

I kveld vil jeg vise noen duse landskapsfotoer tatt en ettermiddagsstund her i Trøndelag, nærmere bestemt i Levanger. Bildene har sarte pastellfarger i seg og er minimalistiske når det gjelder motiv. Jeg liker det slik. 

For 1 1/2 uke siden gikk mitt kjære speilreflekskamera, Nikon D 60 fotoapparat, i stykker. Det fotopapparatet har jeg tross alt levd med i 6 – 7 år, så jeg fikk nesten “abstinens” uten fotoapparat på den tredje dagen. Jeg så jo motiv over alt som burde ha vært i linsa. Det var “knipseren” / utløseren som låste seg totalt, og samme hva jeg gjorde av råd / veiledning jeg fikk, lot det seg ikke reparere. Jeg var innom en fotobutikk og spurte meg til råds også, men der fikk jeg høre at det kostet like mye å sende det inn for reparasjon, som å kjøpe nytt (i hvert fall lik prisen for dette fotoapparatet som nykjøpt). Forsikringer var jo for lengst utgått. Ja, ja, tenkte jeg. da vet jeg i alle fall hva bursdagsgavepenger skal gå til, tenkte jeg.

Jeg hadde ikke før tenkt den tanken, så kom min mann med forslag om å være med ut for å kjøpe nytt fotoapparat. Han ville gi meg et nytt i bursdagsgave, sa han. Gjett om jeg ble glad for den 50-årsgaven. Kunne ikke blitt mer midt i blinken. Så nå er jeg lykkelig eier av Nikon DX 5300, sååååååå GLAD !

PS! Tips for hvordan det “gamle fotoapparat” kan bli “friskt”, mottas med stor takk !

Her kommer bilder fra fotoutflukt (ikke tatt med det nye kameraet, men med det gamle før det gikk i stykker):

 


 

 


 

 


 

#foto  #photo  #fotografi  #photography #bilde  #landskap  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #duse  #farger  #stemning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg