15.08.14. Tur + konsert med LJOM, sted – Roknesvollen 4H-seter = MAGISK !

Etter en flott dag på jobb fant jeg ut at jeg skulle på konsert med bandet – LJOM -, så utrolig bra at jeg tok turen inn til Roknesvollen 4H – seter på fjellet i kveld. Såååååå fin musikk ! Dette hører hjemme på seteren. Med kauk, lokking, kubjeller og nydelig sang + flinke musikere som trakterer flere instrumenter ble det en magisk stund på fjellet. Det ble også innlagt noen historier og artigheter underveis, og stemningen var lett og uanstrengt. Det var faktisk mange publikummere som hadde tatt turen innover fjellet for å få med seg konserten. De likte det de så og hørte + sanset. Det var bra de hadde bensin tilgjengelig når det bensindrevne aggregatet som ga lyd i forsterkerne plutselig sviktet før konserten var over. En bensinskvett og så kunne de to siste låtene høres, he-he ! Jeg er fan av bandet, det er sikkert! Til og med været var på vår side med noenlunde blå himmel og kveldssol. Det var noe kaldt med kveldstrekken, bare 8 ¤C viste temperaturmålet på veggen på seterhytta. Det kom noen få regndråper og alle tenkte nok; nå blir det regn, men utrolig nok dro den mørke skyen forbi og blå himmel viste seg. Det kommer bilder fra konserten nedenfor.

Ellers er ståa den at min mann og jeg tar fly tidlig i morgen til Gardermoen og videre flytoget til Oslo, og vi skal møte eier av den “nye bilen” jeg håper å kjøpe meg i morgen. Det blir spennende om den svarer til forventningene, etter visning + prøvekjøring . Jeg håper inderlig det ! litt langt å dra bomtur, da må vi jo forsøke å få flybilletter hjem igjen på dagen. Huff, jeg håper virkelig ikke det. Pga. dette bilkjøpet går jeg glipp av Åge – konsert i Folkeparken på Verdal også, så det bør være verdt det, he-he !

Før jeg hopper i dusjen, noen bilder fra den magiske konsertstunden:

 


 

Magisk stemning :


 

Konsertpublikum, dette er bare halvparten omtrent :


 

Flere instrumenter trakteres :

 

#konsert  #musikk  #music  #Ljom  #vakkert  #magisk  #seter  #kauking  #lokking  #kubjelle  #instrumenter  #klarinett  #cello  #bassgitar  #orgel  #elgitar  #kassegitar  #sang  #klang  #Roknesvollen

4 kommentarer
    1. Selv om jeg ikke hører musikken, ser det ut som et magisk sted å være på konsert i allefall 🙂
      Da blir det spennende med bilkjøp…lykke til 🙂

    2. annebe: Ja, direkte inn i “setertausa`s område det her. En aldeles nydelig konsert. Skulle vært lyd på bildene. Men LJOM har sanger ute på youtube, gå inn å hør på dem. Flinke undommer !
      Bilkjøpet blir spennende ja, gleder meg !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg