06.08.14. Nødhjelp til flomrammede, he-he !

Hjelp ! Etter ekstremt langvarig godvær i sommer, måtte det jo komme noe regn etter hvert. Noe, men ikke i bøtter og spann, huff og huff ! Nok er nok, tenkte jeg og dro ut for å hjelpe de flomrammede. Paraply er tingen, når krukkene er så tunge at de ikke kan bæres med muskelkraft inn under tak. En må se til kreative løsninger, når de flotteste blomstene i hagen er i krise, he-he 🙂 Nødhjelpsarbeid er en viktig business !

Jeg så også til mine squashplanter, sådde jo frø i vår. De er forøvrig for lengst flyttet  inn under tak. Jeg luket litt bort tørre blad og stengler. Det kommer da noen, men de er ikke så store.  Men jeg har da også persille og gressløk fra det jeg sådde i vår. Det er verre med de blomsterfrøene jeg sådde, de kom jo aldri opp. Jeg skylder på frøene og ikke på mine grønne fingres nøysommelige arbeid, he – he 😉 

En rolig fin dag på jobb denne dagen, i disse ferietider. Det er koselig når en trives og synes en har med mange flotte mennesker å gjøre. De mennesker jeg jobber med og i forhold til som helsearbeider, kommer jo fra hele verden, og er ulike individer med ulike behov. Som deg og meg. Kunne ikke ha tenkt meg å gjøre noe annet. Akkurat passe utfordrende og interessant. Det kan være tøft til tider, men jeg har forutsetninger nok til å stå det ut over tid 🙂 Jobb legges igjen på jobb, og blir ikke med meg hjem. Skulle det bli krise kan jo andre som er på jobb kveld / natt bare ringe meg på privaten. Men jeg går altså ikke rundt hjemme å løser problemer i hodet mitt. Det gjør jeg først når jeg har min arbeidstid.

Jeg har litt dårlig samvittighet i dag. Dette var da jeg skulle spise middag. Jo, jeg slo i hjel to fluer i samme slengen, og de holdt på med noe som jeg ikke skal si høyt her hva var, he-he 😉 Det jeg har dårlig samvittighet for, er at de ikke fikk tid til å gjøre seg ferdig, “superstortsmilefjes”  

 

Nødhjelp til flomrammede :

 

 

Squash, selvsådd :

 

 

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #bilde  #vær  #regn  #flom  #blomster  #paraply  #kreativ  #squash  #grønnsak  #krukker  #plante  

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg