26.07.14. Reiseklar – Tyrkia neste

I morgen tidlig flyr min mann og jeg til Tyrkia og skal ha en ukes ferie i Kemer. Vår voksne sønn på 18 år bor hjemme, så huset, plenen og blomster får stell. Men må nok sende ut et nabovarsel på sønnens vegne. Det kan nok bli en fest i disse martnastider 🙂 Vi har vært i Kemer på samme hotell en gang før og vet at det er noen få skritt til stranden, og det passer oss utmerket. Det er jo der vi blir boende mest. Basseng får være for oss, sjø er best. Jeg har kjøpt meg noen pocketbøker slik at de solrike late dager blir brukt til lesing. Det står krim på programmet. Jeg har noen uleste bøker her også, men synes bøkene etter strandlivet blir ødelagt av solkrem og skitt, så kjøper meg istedet pocketbøker. Det er jo så fint vær om dagene her i Trøndelag også for tiden, men det blir noe annet med en sydentur likevel; luktene, naturen, floraen, restaurantmaten, den totale avslapningen og feriefølelsen. Turen bestilte vi før jul i fjor. 

Jeg blir nok ikke så aktiv på bloggen til uken, jeg tar ferie fra det meste. Deilig !

Det jeg tenker på er de terrorvarsler som sendes ut i Norge i disse dager. I 2011 reiste vi til Kroatia den 23.07. og da hadde Breivik vært på ferde, kvelden før. Vi våknet til uhyggelige meldinger om hva som hadde skjedd. Her til lands var det minnemarkeringer og rosetog for de rammede. Noe vi fra Kroatia bare kunne lese om på nett. Jeg tenker på om det kan skje noe når vi er borte evt. og hvordan det blir. Videre om luftrom eller flyplasser blir sperret så vi ikke kan reise hjem igjen. Med min flyskrekk lik den min halvveise navnesøster har, tror jo jeg det hender noe med vårt fly, selvsagt. Vi flyr med Tyrkiareiser. Ser for meg både det ene og andre, he-he. Vi skal vel også fly over Ukraina, helt sikkert…..i hvert fall i mitt hode, he-he 🙂 Nei, det går nok bra og vi får sikkert en flott ferie.

I ettermiddag / kveld har vi vært på en trivelig 60-årsdag. Tanten til min mann som er åtte år eldre enn han feiret dag. Så fint med hageselskap i godt vær. God mat og hyggelige mennesker. Nå er det vatning av blomster + siste pakkerest som gjenstår.

Her kofferten er snart klar :

 

 

 

7 kommentarer
    1. Goooood tur!♥Går bra sjø.. 🙂 Men skjønner du er litt redd nå. Det er vi vel alle…Takk for laget i selskapet. God mat ig gode kaker!:) Etter at jeg kom hjem, har jeg åpnet og ordnet litt på det nye nettbrettet mitt. LOVE IT!♥ Kos dere masse og nyt ferien!:) ★Klæm★

    2. kirsten: He-he, ja, ikke artig å fly ! Jeg prøver å fokuse på å puste riktig jeg ved avgang og ankomst. Litt flaut å besvime. Ellers sitter jeg på nåler, og lytter til hver minste lyd. Å sove på fly er utenkelig, he-he 🙂

    3. Tone: Grattis med det nye nettbrettet og takk for trivelig lag ! Blir vel spennende å prøve ut :)Er sprekkmett enda fra før i kveld, he-he ! Håper da det går bra og vi treffes igjen 😉 Ellers takk! <3 Klæm

    4. Goooood tur!♥Går bra sjø.. 🙂 Men skjønner du er litt redd nå. Det er vi vel alle…Takk for laget i selskapet. God mat og gode kaker!:) Etter at jeg kom hjem, har jeg åpnet og ordnet litt på det nye nettbrettet mitt. LOVE IT!♥ Kos dere masse og nyt ferien!:) ★Klæm★

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg