24.07.14. Fotografier fra fjelltur til Roknesvollen i Levanger, Nord-Trøndelag – TRIVSEL

Jeg har vært på jobb ved Innvandrertjenesten som sykepleier, men i dag kunne jeg prioriterte å være med på tur med “Kafè Verden” og mange av beboere jeg daglig jobber med. “Kafè Verden” er drevet av frivillige organisasjoner og har vanligvis cafè med matsalg for en billig penge med kulturelle innslag en gang i uka. Populært tiltak som innvandrere også er en stor del av, både som frivillige hjelpere og gjester i cafèen. I nydelig trøndervær bar det av sted i innleid buss og turen var en stor suksess for de frammøtte. Det var et åpent tilbud for alle, innbyggere i Levanger og omegn. Turen gikk til Roknesvollen i Levanger. En seter som 4H er en del av, og som samler massevis av turgåere fra bygdene her omkring. Seteren er spesielt populært for barn, da de mest kjente husdyrene går fritt rundt inne på seteren. I tillegg er det fint å bade og også ta en kanotur på tjern i nærheten. Ellers kan en gå på stylter og spille ulike ballspill m.m. I dag fikk jeg “jamme” sammen med musikere med gitar på seteren, det var meget hyggelig bekjentskap. I morgen kveld, fredag 25.07. kl. 18.00 er det visekveld på Roknesvollen, et tilbud åpent for den som vil. De som ikke ble med på tur, kan bare angre seg !  Jeg prøver å anonymisere deltagere ved å velge bilder der vedkommende på bildet ikke er gjenkjennelig på gata etter dette innlegget, da de ikke ble spurt på forhånd. Men det kan da bli mange trivselsglimt for det 🙂

 

Skotørk på seteren :

 

Hege i forkant er for tiden aktivitetsplanlegger ved Leira Mottak. Ut på tur……osv.  :


 

Roknesvollen :


 

Lite vann i bekker / elver, tørke :


 

Hanefar :


 

To afrikanere i kano, de storkoste seg og faktisk så ble det et bad også :

 

Kanin i det fri :


 

Badeliv :


 

Et hundeliv  (jeg tenkte da jeg kom inn på seteren; “har de tam ulv også”, he-he – ikke helt seriøst da 🙂


 

Må en så må en, he-he :


 

Med hjerte på døra. Det får representere også den fine stemningen og latteren i dag :

 

Vakkert på fjellet i dag :


 

se jeg fant en salamander :


 

Trivsel på høyt plan :


 

#trivsel  #tur  #fotografi  #photography  #foto  #photo  #seter  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #sol  #tjern  #kano #barn  #bade  #latter  #lek  #musikk #liveterbra  #detgodeliv !

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg