15.07.14. Fotografi, tur / trim i går, kveldstopptur – Våttåberget (Levanger / Nord – Trøndelag)

Jeg som trodde Våttåberget var et berg, peace of cake, tenkte jeg. Jeg har jo tross alt bodd på og tråkket mine barnesko på et berg, høyt over kaien i Follafoss, Nord-Trøndelag. Men jeg tror da sannelig det var brattere her enn det er på en tur til Skallen i Levanger i samme fylke.  Det var min svigerinne som har vært der flere ganger som ledet an, min mann var også sammen med oss. Virkelig noe å bryne seg på for ei fjellgeit, he-he ! Det begynte ganske forsiktig, men ble brattere og brattere på slutten. Det var en varm og fin kveld, med spennende sol – eller skiftende værtype / skyformasjoner av karakteren; “blir det tordenvær nå”? Hadde med en sekk med kaffe og kjeks, og fikk en fin stund høyt der oppe. Solen skinte magisk og det kom også til en liten regnbue. Takk for trivelig følge Tone ! 

Ellers i dag har vi tatt med svigers på lang rundtur. Faktisk kjørt 45 mil.  Vi kjørte om Osen, Roan, Stokkøya, Åfjord, Meltingen, Mosvik og Inderøy, for å nevne de mest kjente. Synes det var godt gjort av bestefar som blir 89 år og bestemor 11 år yngre. De hadde bryllupsdag i dag, så det var en passende gave å gi dem en rundtur 🙂

 

Slik så det ut på tur til Våttåberget, magisk stund :

 

Grønne bregner med solstreif i midt inne i skogen, finnes det noe vakrere :

 

For noen farger naturen selv ordner :

 

På tur hjem kjørte vi om Ekne, Strandholmen skimtes nedenfor (Nord – Trøndelag):

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #sol  #sun  #vær  #weather  #vakkert  #beautiful

 

2 kommentarer
    1. Takk dere også for en kjempefin og trivelig kveldstur på “våttå’n.” Det var en trolsk stemning oppå der i går kveld. 🙂 Bra trimtur ja! Og jeg må si jeg ble mektig imponert over deg opp bakkene! 🙂 Bra fart på deg! 🙂 Kjempefine bilder! 🙂 Dette må vi gjenta! 🙂 ~Mamma og Pappa var så glad for turen i dag. 🙂 Opplevelse~Da de ikke hadde vært på disse traktene før. Klæm.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg