15.07.14. Fotografi / Nærkontakt med elg for 30 minutter siden, i nabolaget – vakkert skue

Her i kveldingen fikk vi besøk like her i nabolaget. To elger fant det på sin plass å spankulere i nabolaget. Jeg måtte selvsagt frem med fotoapparatet, og fikk da foreviget hendelsen. Det er sjelden elg beveger seg så nære bebyggelsen her. Noen ganger kan jeg se dem langt nede på åkeren her mot Rinnleiret i Levanger (faktisk en kurant badestrand), men aldri så lant oppe her som i dag. Det var litt spennende da. Jeg stod jo bare 20 -30 meter i fra dem. De stoppet opp lenge og så på meg, men de la ikke på sprang. De virket meget nysgjerrige, stod lenge. Jeg var på terrassen og kunne fort stikke inn altandøra om de skulle finne på å ha nærmere kontakt med meg. Det var tydelig at de hadde tenkt seg oppover og antageligvis over E-6 – veien litt lengre oppe. Det var bra noe skremte dem så de besinnet seg på det. Det endte med at de stakk den veien de kom. For noen flotte dyr !

 

Elgstudie i nabolaget :

 

De brukte også veien hos naboene da de gikk oppover, høflige som de var :

 

Elg på villspor :

Fantastisk flott dyr :

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #elg  #goose #beautiful  #nabolag  #vill  #wild  #dyr  #animal
 

6 kommentarer
    1. Tone: Takker, ja godt de gikk inn i den fine naturen her i Mulelia. Er det rart jeg ikke er så glad i å gå tur alene i nærområdet, he-he ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg