01.07.14. Interiør / oppussing, medaljens bakside

Straks i mål med kjøkkenoppussing nå, men tenkte jeg bør vise medaljens bakside også. Nemlig hvordan det kan se ut underveis, noe disse bilder jeg legger ut under viser. På søndagen holdt vi på hele dagen med å sette kopper og kar inn i oppvaskmaskin og rengjøre alle ting i skap og skuffer. Så la vi disse i bokser / esker som så ble satt på stua. I to dager på rad har vi hatt besøk av en montør fra selskapet Norsk Kjøkkenfornying. Han måtte jo få arbeidsrom – / plass. Er straks i mål nå. Alt stemmer med mål og kjøkkenet begynner å ta form. Det blir jo supert, jeg digger det. Men det ble en rask tur til Trondheim og IKEA i går kveld, fordi jeg ikke likte de små spinkle dørhåndtakene som jeg i utgangspunktet bestillte. De var jo mye mindre enn jeg hadde forestilt meg. Jeg må jo ha det perfekt, etter mitt hode. Her er det jeg som er interiørarkitekten. Med de nye håndtakene fra IKEA ble det toppers. Så hadde jeg en diskusjon med montør og kundebehandler fra Norsk Kjøkkenfornying og hvilken vei håndtakene skulle stå, men jeg fikk viljen min. De påstod at de fleste kundene deres ville ha de loddrette, men jeg sa da, at jeg absolutt ikke ville ha det som de fleste andre, så da ble det slik jeg ville, nemlig vannrett. Etter dette ble det til at montøren på fleip sa at det ville jeg sikkert ikke ha, etter som alle de andre hadde det slik, samme hva som skulle gjøres eller tenkes i gjennom av løsninger, he-he ! Da skapdørene og skuffene på vårt kjøkken har forskjellige mål, ble det litt bestemmelser jeg måtte ta for å si hvor håndtakene skulle stå på skapdører / skuffer, midt på eller innmed. Bildet av dette så jeg for meg i hodet, så det ble enkelt å se det etterhvert som noen håndtak ble satt inn, og jeg bestemte, selvsagt. Men så ble jeg fornøyd med resultatet også da 🙂 Når montøren drar nå snart i dag, blir det å støvsuge opp spon, etter monteringer, og å vaske inne i skapene, for så å sette alt på plass igjen. Jeg tror ikke vi blir ferdige før utpå dagen i morgen. Mannen min begynte nå nettopp å se på opphenget for kjøkkenventilator. Montøren holder på med montering av golvsokler, og blir straks ferdig. Ellers er den nye innbygde komfyren på plass i hjørnet. Vi hadde jo det før også, men på disse nye innbygde komfyrene med induksjonstopp, måtte det denne gangen til to stikkontakter, den gamle krevde bare en kontakt, så det hadde vi elektriker hit i forrige uke for å legge opp. Ja, ja, det blir det blir, og sånn går nå dagene  🙂

 

 

 

Er glad vi snart er i mål !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg