19.06.14. Fotografier, 2 stk. tatt fra Bukkhaugen i Levanger kommune, Nord-Trøndelag med AF-S nikkor 55-200 mm DX VR / ++

I dag velger jeg meg ut to bilder tatt fra Bukkhaugen en sen kveldstur den 02.08. i fjor. Jeg skal ikke legge ut bildet av meg da jeg drev litt “naking” med min mann som fotograf. Dette var jo svært så populært i fjor. Men derimot vil jeg legge ut to bilder tatt med Nikon DX, AF-S 55-200 mm VR. Fotoene ble tatt i to ulike retninger og fikk to ulike fargestemninger i seg. Jeg håndholdte kameraet da jeg knipset. Det ene ble tatt rett frem fra Bukkhaugen og nedover en tanke, mens det andre ble tatt mot Mosvik med broen i det fjerne. Det var en spesiell stemning og på sjøen helt der nede kunne en skimte morild, se beskrivelse lengre ned på siden.

Jeg hadde nok en sen hjemkomst fra jobb i dag. Er hjemme i huset alene, mann på jobb og sønn hos kamerater. Etter å ha slukt en porsjon sushi , kjøpt med i farten på tur hjem, har jeg nå  ikledd meg malerklær og skal straks gå i gang å male noen kjøkkenstoler. Ha en fin torsdagskveld alle lesere av bloggen, enten du skal rette blikket inn i en TV-skjerm for å se begivenheter fra Brasil eller om du prioriterer å gjøre helt andre ting ! Ære være sistnevnte kategori som jeg selv tilhører, livet er for kort til å bruke så mye tid på en slik intetsigende, kjedelig greie, he-he ! Dette sier jeg selv om jeg nå kommer i konflikt med de fleste, he-he 🙂

i dag møtte jeg en bekjent som sa at hun leste bloggen min hver dag og syntes den var interessant. Da ble jeg glad ! Takk til deg, du vet hvem du er, he-he !

 

Her kommer fotoer fra Bukkhaugen :

 


 

 

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #natur  #nature  #Norge  #Norway  #landskap #stemning  #farge  #vakker  

 

 

 

Nikon AF-S Nikkor 55-200mm G VR DX er et kompakt 3,6x DX-zoomobjektiv med Nikons hypermoderne vibrasjonsreduksjon (VR) og eksklusiv Silent Wave Motor (SWM).
Dette kvalitetsobjektivet har optikk som er spesialutviklet for bruk med Nikons digitale speilreflekskameraer i DX-format, og gir en bildevinkel som tilsvarer et objektiv i 35 mm-format med 82,5-300 mm zoom.

 

Fra norsk leksikon på nett:

 

Morild, betegnelse for det fenomenet at sjøen lyser i mørke når det er bevegelse i vannet. Morild er sterkest fremtredende utover høsten og skriver seg i norske farvann fremfor alt fra dinoflagellater av slekteneNoctilucaGonyaulax og Ceratium. Se også bioluminescens.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg