14.06.14.Lørdag og god mat + godteri, så klart !

Jeg nyter nå en fin lørdagskveld her i heimen. Dagen i dag har vært litt shopping, som har bestått i innkjøp av malingsspann, beis og grunningsmaling. Så har jeg også kjøpt noen andre nyttige ting og tang til huset. Er fortsatt i gang med kjøkkenoppussingsprosjektet. Nå er golvet også ferdig, etter å ha blitt slipt ned, samt beiset og lakkert i to strøk. Det ble lyst og fint. Det vil komme bilder etterhvert, når alt står ferdig. Nå står kjøkkenmøblementet for tur. Det skal males hvitt. Det består av et kraftig bord på 2 meter med ei bordplate som er 15 cm. tykk. Vi har også en tilleggsplate på en halv meter som kan settes på, så bordet blir forlenget. Til bordet er en lang benk som dekker den ene siden + 6 stoler. Alt skal altså maleshvitt , mens bordplaten + sitteflaten på stolene og benk skal beises drivvedfarget. Blir spennende å se når det blir ferdig. Kunsten er vel å få det til fint, slik at det ser ut som nyinnkjøpt.

Videre så har vi i kveld vært å sett Vømmølspelet på Stiklestad. Jeg liker sangene / melodiene, klesdrakter og den lune dalhumoren. Men både jeg og min mann var enige om at det å banne og å prate “underbuksehumor”, ikke er nok til å få oss til å le, men, men, det er vi nok alene om. Min favorittsang er Isogaisa, og den var med.

Etter som vår ungdom i huset skulle dra ut sammen med venner og hadde spist, ble tacokvelden avlyst. Så på tur hjem fra Vømmølspelet ble det en stopp på butikken Meny, hvor vi handlet inn litt roastbiff, sushi og potetsalat. Med flatbrød til ble dette et alle tiders måltid. Jeg er vokst opp med sent måltid på lørdagskvelder jeg. Husker godt hvor vi koste oss i familien. I kveld lærte jeg mannen min å like sushi også. Han har nesten ikke villet smake på det en gang. Men i kveld fikk jeg han på troen om å besøke en sushirestaurant i sommerferien en gang, fordi han syntes det var godt med tilbehøret og alt.  

 

 

 

#mat  #måltid  #roastbiff  #potetsalat  #løk  #sushi  #ingefær  #wasabi  #godterskål  #nydelig  #lørdag  #helg  #flott
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg