13.06.14. Hjem / hage – Det blomstrer og er frodig på denne tiden :)

Her vil jeg vise noen sorter blomster og planter fra vår hage i Trøndelag. Jeg liker å ordne det fint rundt meg, men hater å luke ugress. Det er jo gørr kjedelig, men det er nok et nødvendig onde om en vil ha det flott i hagen. Heldigvis bor jeg et sted hvor jeg aldri har opplevd å se en brunsnegle.  Så det er vanlig vedlikehold som vanning, gjødsling, luking, beskjæring og grønne hender som trengs. Nedenfor viser jeg noen av våre planter i hagen 🙂  

Først litt om dagen i dag. Etter jobb har min mann og jeg fulgt vår sønn til skoleavslutning ved videregående. Det ble ei fin stund med mange kulturelle godbiter i form av vakker sang og musikk. Videre fikk vi rørende og vakre ord for fremtidige ungdommer ved hovedtaller Arne Okkenhaug som er en forelder som mistet sin sønn Emil på Utøya. Emil ville ha gått ut av videregående i dag, om alt hadde vært annerledes. En kjenner ikke morgendagen………………

 

 

 

 

 

 

 

eldre plante, husker ikke navn

 

Rosehagtorn 

 

Hagesmykke

 

Rhododendron

 

squash

 

på døra

 

persille / grssløk

 

Surfiner

 

Det blomstrer

 

sommer

#hage  #garden  #blomst   #flower   #natur  #nature  #Norway  # Norge  #sommer  #fint

2 kommentarer
    1. Den planten du ikke vet navnet på her, er en helt vanlig Akeleie. Den er en eldgammel staude, fins i mange varianter som er krysset fram av gartnere i årenes løp.

    2. Astrid F S: Så fint du sier det. Jeg kommer på det når jeg får høre navnet. Ja, den er eldgammel. Min farmor og farfar hadde det i hagen sin. Takk for svar !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg