09.06.14. Fotografi, – FLORA –

Jeg har vært på Staup, en av de vakreste stedene i Levanger, og fotografert igjen. Jeg fant en nydelig hvit blomst, men kjenner den ikke ved navn. Jeg prøvde å google, men fant ikke ut hva den heter. Noen som kan hjelpe meg?

 

Her kommer -FLORA –

 


 

#fotografi  #photography  #foto  #photo  #blomst  #flower  #natur  #nature  #Norge #Norway  ##hvit  #nydelig  #fin  

 

Flora (botanikk)

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Flora

Flora har to betydninger innen botanikk:

  • 1) Plantelivet som forekommer i et avgrenset område (og/eller i en avgrenset geologisk tidsperiode).
  • 2) Systematisk framstilling av plantelivet i et område, tradisjonelt i form av en bok, men i nyere tid også som nettsted.

Den første betydningen av ordet tilsvarer den zoologiske betegnelsen fauna.

Studiet av plantelivet i et område kalles floristikk

10 kommentarer
    1. Du spurte etter navnet på en stueplante med lilla blader i et tidligere blogginnlegg, den heter Oxalis triangularis ‘ Miijke’, en slektning av vår ville Gjøkesyre. Skaff deg en skikkelig blomsterbok og en flora, det er bra å ha når en er så interessert i planter og vekster som du. Lykke til!

    2. Hvit og blå valmuesøster er en egen art, de oransjerøde og gule er en alpeblomst som er innført i Norge.

    3. Astrid F S: Ja, interessant ! At blomsten ligner på gjøkesyre kan du fortelle meg, med hjerteformede blader er det innlysende. Ser ut til at du også er meget interessert i og med at du vet alt dette. Kjenner jeg deg privat? Bør vel skaffe meg en florabok ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg