25.05.14. Nostalgi: Noen som drar kjensel på denne ?

“Jeg fant, jeg fant. Hva fant du nå? Jo jeg fant en gammel sparebøsse. Fy, kast den, hva ska du med den! Jo, det er min første sparebøsse jo.” He-he, litt hentet fra Espen Askeladden i eventyret: “Prinsessen som ingen kunne målbinde” i Asbjørnsen og Mo`s verker. Noen ganger føler jeg meg som en av de samlerne som en kan se på film fra Amerika. Der søppelberget bare vokser og vokser inni huset deres, så den som bor i huset blir sakte men sikker kvalt. He-he, ikke fullt så galt her enda. Men jeg er flink til å ta vare på ting. Det har ingen verdi, men den skaper minner og god stemning. Blir glad av å se på den. Så jeg har den stående fremme på en hylle. Jeg har nok spart mange kronestykker i den opp gjennom tiden. Nå mangler jeg nøkkelen, men den er åpen. Litt fin da de sparebøssene du kunne få i posthuset på 60 – 70-tallet. 

 

 

Så husk at penger spart, er penger tjent !

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg