03.05.14.Dag to med akvarellmaling, fortsatt meget artig:)

På dag to på akvarellkurset, så har vi malt et landskapsbilde + enda et blomsterbilde. Jeg har enda ikke fullført bildet fra i går. Vi har fått lære flere teknikker bl.a. å legge på forskjellige mønster med små hull, evt. blonder m.m. og så har vi lært å stryke / male på en film / gummitrekk for å få hvite f.eks bjørkestammer og hvite blomster blant de fargede. Etter det har tørket blir det som å skrape det av som om du skraper et flakslodd. Så får du hvite streker der du har påført dette, gir en fin effekt. Slik som på bjørkestammer + hvite blomster på bildet. Ingen av de bilder jeg har malt på i dag er ferdige heller. De ligger på atelier 32 i Levanger sentrum hvor kurset blir gjennomført. Det skal til mye flikking enda. Spesielt naustet eller det huset jeg malte skal i alle fall rettes på, nå angrer jeg til og med at jeg malte det. Det er noen linjer som ikke stemmer i hodet mitt, og sikkert ikke er riktige. Ikke lett nei. Vår læremester Kirsten Marschauser er flink til å lære fra seg, og er dyktig til å male. Videre så skal jeg jobbe enda mer med det nye blomsterbildet med hensyn til skygger i blomster, spesielt i de hvite (som jeg bare rakk og gni av filmen / gummien på. Det er skikkelig artig. I morgen skal vi male noe abstrakt, og det gleder jeg meg til. Videre har jeg et ønske om å male noen personer. Får se hva en rekker.

 

Akvarellmaleri med blomster som jeg holder på med. Vår lærerinne Kirsten Marschauser sa jeg var tøff . Bruker ikke “lillepenselen” nei. Her males det med “storpenselen”. Dette maleriet er som sagt ikke ferdig enda. Skal flikke litt med skyggelegging, da spesielt på hvite blomster og gjøre noe mer ut av høyre øvre hjørne som enda er litt kjedelig.

 

Slik startet jeg med maleriet. De grå blomstene er egentlig et malt film /gummibelegg, som jeg vil ta av etter hvert, tøft :

 


 

Nå er det på tide og ta av filmen / gummibelegget:

 

Påbegynt landskapsbilde i akvarell. Film eller gummibelegg er malt inn som trær:

 


 

Et hakk videre:

Her skraper jeg vekk den gråe filmen / gummibelegget med neglene :

 

Nesten ferdig, men er som sagt ikke fornøyd med linjene i naustet / brygga, her må jeg enda flikke litt :

 

#maleri  #akvarellmaleri  #malepensel  #landskap  #fjell  #sjø  #bjørk  #naust  #brygge  #blomst  #nype  #nypeblomst  #mønster  #farge  #artig

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg