30.04.14. Fotografi – VÅRSPRETT – / bakedag i heimen til bursdag

Leverer _VÅRSPRETT – i dag i all hast. Fotoet er tatt 08.04.14. og ble valgt som blogginnlegg i all hast, som sagt. Dette fordi jeg har brukt dagen etter jobb til baking og litt tjoning (som vi sier i Trøndelag) i heimen. Så nå har jeg bakt en bløtkake, avkjølt og hatt fyll inni, laget en brownies, laget himmelsk lapskaus (som vi kaller på trøndersk i alle fall) / fruktsalat, dette er ikke hokus pokus: men laget gelè både på ostekaken jeg laget i går + ny gelè som vi vil ha vaniljesaus til og sist men ikke minst ble det en langpannekake. Jeg skriver det ble langpanne, fordi oppskriften er en bakeoppskrift  til en rundkakeform, men tror dere ikke at jeg ikke fant den andre rundkakeformen jeg har da. Sikkert levert noe bakverk til venner eller familie og glemt den igjen, typisk. Da var gode råd dyre. Den andre formen jeg har var jo okkupert med ostekaken jeg bakte i går, og jeg skulle jo også ha gelèlag på toppen i kveld, så den kunne jeg jo ikke ta ut av formen. Blææææhhhh! Jeg hadde valget om å dra på butikk å kjøpe en ny form, fordi jeg hadde jo kjøpt inn ingredienser til denne kaken i går. Eller jeg kunne finne på noe helt annet. Jo, plutselig kom jeg på det, jeg kunne jo øke oppskriften og lage den i langpanne. Jeg har aldri sett denne kaken laget i langpanne før, men den er så god at den vil definitivt gå unna. Hvilken kake jeg snakker om, er en hemmelighet. Det kan være noen gjester leser bloggen også, he-he ! De trenger ikke vite alt de blir servert. I morgen eller neste dag vil oppskrift med bilder på fremgangsmåte komme her på bloggen, på denne kake i langpanne, spennende. Bunnen har i alle fall blitt bra. Jeg vil ha på ytterligere ingredienser i morgen tidlig. Litt jobb igjen til formiddagen i morgen også, men jeg tror dagen blir vellykket og jeg er i rute. 

Russen er på russedåp og mor / far slapper av.  Vel fortjent, far har hjulpet til mye, og han har alltid visst hvor vaskebøtta og støvsugeren står, så her er det teamwork til morgendagens bursdag. Hadde jeg hatt en annen type mann, altså en som ikke hadde tatt i et tak i heimen, så hadde jeg kvittet meg med han, he-he ! 

Her kommer -VÅRSPRETT – eneste blogginnlegg i kveld, nå er det hvile 🙂

 

 

#fotografi  #foto  #bilde  #photography  #vår  #gåsunger  #kattlabber  #sprett  #tre  #selje  #nyskudd  #natur  #nature  #fin

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg