28.04.14. Fotografi, dagens – Londonderry – (også bare kalt Derry), Nord-Irland + dagen forøvrig

Her kommer et bilde tatt i byen Londonderry. Innbyggerne kaller gjerne byen bare Derry,. Det har vel å gjøre med de konflikter som har vært mellom engelskmenn / regjering, og folk herfra). Jeg besøkte byen Derry i september 2010 sammen med koret mitt Corevi. I går fortalte jeg om hendelser som skjedde her i byen i 1972; som går under navnet “Bloody Sunday”, google gjerne eller les bloggen fra i går, for å få vite mer. Jeg synes at Derry er en meget fin by, som har mye å by på. Det lille jeg fikk sett, fordi vi ikke hadde så mye tid i mellom program forøvrig. Med synging med det lokale koret + øvelser + sightseeing  + fellesmiddager m.m. løper tiden fort.

Men før bildet kommer vil jeg fortelle litt fra dagen i dag. Det er nå ikke stort, men noen få ting har da foregått i dag også. Jeg kom hjem fra jobb i dag til pannekake som 17-åringen i huset hadde laget. Maten stod å ventet på bordet, pannekaker med blåbær, bacon og det hele, da jeg var litt sent hjem etter jobb. Begge mine “menn” i huset hadde da spist og lå nå flatet ut på hver sin sofa, og snorket.

Min 17 åring begynte dagen med jobbintervju for lærlingekontrakt med Kværner Verdal (heter jo ikke Aker lengre) Han sier at det var 103 søkere på de få ledige lærlingekontraktene. Jeg krysser fingrene og håper det beste. Undertegnede vil bli sååååå glad om det lykkes med kontrakt der. Det er jo det han ønsker selv også, aller mest. 

Selv har jeg drevet med litt småpusling utover ettermiddagen / kvelden som klesrydding, klesvask og også noe sy-arbeid med løse og nye knapper + diverse revner som er blitt lappet. Jeg har lappet en gammel kittel som jeg vil bruke på akvarellkurset jeg skal delta i på fredag til søndag i helga. Jeg gleder meg til å lære en ny teknikk, aldri malt akvarell før. Men har kurs i oljemaling fra før. Jeg liker å tegne og male, men det har blitt lite i det siste. Håper å finne inspirasjon til å gjenoppta dette med kurset nå til helga 🙂 Det skal bli skøy !

 

Så til dagens foto – Londonderry / Derry –  :

 

#fotografi  #photography  #by  #town  #Londonderry  #Derry  #vakkert  #landskap  #natur  #elv  #speiling  #sky  #linje  #gjerde

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg