14.04.14. Bøker / lese – påskekrim + litt om dagen i dag

Jeg har noen bøker jeg vil lese i påsken.  Hva er påske uten litt påskekrim? Det hører jo med, så klart !

Jobb tidligere i dag og så “godgryterett” til middags. Ja, nå er altså vinduene på kjøkkenet vasket på begge sider etter middag. Jeg tok sjansen på at det ikke regner rett på de, dessuten er de fleste under altantak eller takutspring, så det skal vel litt til, før regnet når inntil rutene. Regn i Trøndelag i dag, altså, noe til påskevær også ja. Nye kjøkkengardiner er glattet over med strykejernet og opphengt. Takk og pris at KID-interiør på Levanger hadde de jeg skulle ha, når jeg måtte bytte inn på grunn av for lite bredde på de jeg hadde kjøpt i Trondheim forleden. Slapp å kjøre langt, så godt. Så lekkert det ble da ! 🙂 Det er kjekt med litt fornying en gang i blant. For de som tror jeg skifter gardiner om til nye ofte, så må jeg si at slik er det ikke. De gardinene jeg har brukt nå over år, og skiftet  når april måned begynner å gjøre seg gjeldende, de har jeg likt så innmari godt. Så de har gått igjen i mange år. Men det kommer en tid, da de er litt “oppbrukt” liksom. Det er vel ganske vanlig å skifte gardiner  et par ganger i året. Vårgardiner i april og vintergardiner i september / oktober. Noen bytter også til jul. Det går an liksom når man har ett til to vindu, men jeg har tre vinduer + en altandør på kjøkkenet. Med julemotiv på alt, så hadde det blitt slitsomt og se på, tror jeg. 

Nå er det på tide å lete i det private biblioteket etter en god kriminalroman som jeg vil kose meg med i påsken. Jeg går ikke på biblioteket, nei. Skal heller ikke gå på bokhandel å kjøpe ei bok. Videre så skal jeg ikke låne av venner. Men jeg vil gå i mitt “private bibliotek” å plukke meg en eller flere. Jeg har vært med i bokklubb i flere år, og innimellom glemmer jeg faktisk å avbestille bøker. Jeg kan være meget heldig å slumpe til å få gode bøker også, he-he!  Foruten de jeg glemmer å avbestille, så bestiller jeg av og til en jeg ønsker å lese også da. Så klart ! Jeg har fremdeles uleste bøker i mitt “private bibliotek”, så da blir det bøker herfra til påske.

 

Her er mitt “private bibliotek” på loftet, begynner å gå fullt her:

 

 

Flere bøker:

 


 

Et lite utvalg leste bøker som jeg skal legge på plass, har lest:

 

#bok  #lese  #krim  #roman  #påskekrim  #lesehest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg