30.03.14. Fotografi “- LEIRKAILL -” Hurra det våres !

I dag har denne damen vært ute og luftet sitt fotoapparatet i naturen. Jeg liker disse turene, hvor jeg kjører litt og går litt. Området jeg har vært i på denne dagen  ligger i Levanger.  Jeg har ruslet innover en skogssti ved siden av Levangerelva. Nydelige omgivelser, men jeg hadde ikke det beste været. Litt grått i dag med noe regn i lufta. En dag av hvert altså, når en tenker på gårdagen, med sol fra skyfri himmel. Jeg har tatt bilder av litt av hvert i dag, men etter som jeg stadig ser tegn på at det våres, og det at undertegnede er meget glad for det, gjorde at ble det ble et foto av en “leirkaill”.bl. a.  Det er det vi kaller hestehov / leirfivel /  tussilago farfara, her i Trøndelag.

Her kommer et eksemplar av arten:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg