20.03.14. Fotografering i Tännforsen: -FROZEN- og – THE LOVE OF LIGHT – (har jeg kalt bildene)

 

Sitter nå nedpå i sofakroken og fikk lyst til å vise to fotografier jeg selv har tatt fra Tännforsen i Sverige. Tännforsen ligger rett innenfor svenskegrensa om du kjører inn i Sverige fra Verdal og opp. Det er ikke langt å kjøre, ligger før golfbanene, altså et godt stykke før Duved. Dette er et helt fantastisk sted med en stor og mektig foss. Dette er en av Åre kommunes turistattraksjoner. Her finnes også en igloo som bygges opp på vinters tid med flotte skårne isskulpturer inni. Inne i iglooen arrangeres det brylluper eller andre tilstelninger. En kan mot en billig penge, enten gå en runde alene eller også med guiding. Her er det bygd opp et alter i et kirkerom med mange sitteplasser. På sitteplassene er det utlagt reinsskinn eller sitteklosser / underlag. Her er det noen par som velger å gifte seg. Det finnes en bar skåret ut i is til mottakelse / drinker.  Iglooen er bygget helt ned til fossen, og her er nydelige omgivelser. Brudeparet kan velge å overnatte og her er en gjeste- / brudeseng/ suite. Et besøk i iglooen anbefales. Ellers på området ligger en restaurant med meget god mat. Det er også en suvenirbutikk / håndarbeidsbutikk her med salg av mange forskjellige ting. Slike med elg på, reinsdyrskinn / skinnarbeider, varer i tre, strikkeprodukter, såper, noen håndlagde leker, drops…..ja, alt mellom himmel og jord. Men det som er flottest er fossen. På vinters tid ligger den innhyllet i store isskulpturer skapt av naturen, og hvis en ikke kommer før det smelter for mye, så får en gå bak fossen. Det gjorde jeg for en 2 års tid tilbake. Der åpenbarte det seg et spesielt syn som jeg tok bilde av. Hvis en er i Åre og står slalom og det er ruskevær en dag, og en ikke har lyst til å gå i bakkene, så ta turen til Tännforsen, anbefales som sagt! Jeg viser her to

fotoer tatt fra stedet, som jeg ikke er så verst fornøyd med:

5 kommentarer
    1. Du er blitt proff på bilder, Tove Mette! 🙂 Kjempefint! 🙂 Artig å se bilder når jeg ikke har vært der selv. Må få ‘rævva i gir’ å se på kunststykkene en dag.
      God helg! 🙂 Klem.

    2. Tone:
      Hallo ja! Tusen takk for det Tone! Jeg liker godt å holde på med fotografering. Så liker jeg å skrive og nå har jeg altså en blogg. Så flott at du ble inspirert til å avlegge Tännforsen et besøk, det er som sagt absolutt verdt et besøk!
      PS! Det kommer ikke fram her hvilken Tone du er, men regner med det er ei jeg har gått på skole sammen med 🙂

    3. Svigerinne Tone M. 😉
      Gratulerer med blogg, skal bli morro å følge deg videre. 🙂 I morgen er det meldt sol og fint vær. Perfekt for fotografering, med andre ord! :-)Nyt kvelden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg