19.03.14. Stilleben / fotografering – FEMINA –

Hallo!

 

Etter en travel dag på jobb er det deilig å krype opp i sofahjørnet og slappe av med å se på fotoer jeg har tatt, redigere litt i photoshop og være kreativ. Dagen i dag har vært kald her i Nord-Trøndelag, startet vel med rundt 10 kuldegrader, og nå ligger temperaturen på 3 kuldegrader.

Jeg har i dag hentet frem et foto som jeg redigerte litt på i fjor. Ville da gjøre noe “jentete”og rosa, altså er motebilde. For å få tatt bilde gikk jeg til innkjøp av et par sko, så danderte jeg et hvitt laken, fant frem andre rosa saker som jeg har hatt liggende i heimen, og som jeg syntes matchet. Det ble et såkalt stilleben, som betyr: fra tysk Stillleben: «stille liv», fransk –  Nature Morte «død natur») er et kunstverk som gjengir objekter i ro, ofte som oppstillinger av hverdagslige gjenstander som enten er fra naturen (blomster, frukt o.l.) eller menneskelaget; vaser, glass, mat osv. Genren er i slekt med dekorasjonsmalerier og har vært dyrket siden oldtiden. Altså her oppstilling av sko + smykke + sminkesaker; og så avfotografert. Synes det ble både feminint og rosa; “jentete”. Kalte bildet – FEMINA –

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg