21.05.18. Fikk litt drahjelp på sykkeltur i dag

En del av dagen i dag har jeg viet til å rulle rundt på to hjul. Min mann og jeg dro på sykkeltur i dag. Så trivelig at jeg kunne få tatt en tur sammen med min spreke mann, som ofte sykler en tur i helgene. Fra før har jeg en eldre sykkel med tre gir, og den egner seg ikke til å holde følge med min mann. Men før helga kjøpte jeg meg en el-sykkel. Det er det mest fornuftige kjøpet jeg har gjort på lenge. Jeg har vært inne på nettet og sett, og planlagt det lenge. Valget falt på en HAIBIKE trekking 4,0 fra Sykkelhuset i Levanger. Praktisk om jeg trenger service på sykkelen, å handle den i nærheten. Kjøpte i tillegg to stk. sidevesker og et kraftig sykkellås til. 

Det blir som å ta med seg trimsykkelen ut. Slike trimsykler som noen folk har på trimrommet hjemme, jeg tenker på. Du får jo trim, du må jo faktisk trø da. Du kan stille inn som du selv vil, med litt drahjelp til ingen drahjelp. Dessuten er det mange gir, og du kan trø tungt om du ønsker det eller lett. Alt etter hva du synes går greit i nuet, og hvor trent du er for tiden. Så mye bedre å være utendørs, nyte naturens lukter og lyder, enn å sitte hjemme å trø på en trimsykkel.

I sideveskene har jeg god plass til mitt fotoutstyr, drikkeflaske m.m. og jeg kan gjerne dra innom butikken å kjøpe med meg matvarer om det trengs. I dag var vi innom Staup Hageland og kjøpte med fire små krukker med blomster på turen, som fikk god plass i sidevesken. Vi dro innom kirkegården på turen og plantet på ei grav i familien. Vi visste at det trengtes da en blomst som mer var en vårplante (perleblomst) og hadde visnet nå. Måtte erstatte den. Etter dette syklet vi ned til Gråmyra, en stor bensinstasjon med cafè og utendørs benker. Vi visste at de solgte softis og kaffe. Det smakte fortreffelig før vi tok turen hjemover. Vi tok en annen rute hjemover, og fikk sett “nystranda” ved campingplassen i bygda, samt sett hvor fine idrettsanleggene stod der, med sandvolleyballbaner, tennisbaner, fotballstadion og friidrettsanleggene. Vi hadde en fin tur, og mannen min syntes det var trivsel å ha med meg på tur igjen. El-sykkel anbefales <3

 

Bilder fra turen

 

Den usminkede sannheten, sjøla på el-sykkeltur

 

Her står mitt nye vidunder

 

Stilig

 

Fornuftig kjøp. Motor i kranken

 

Fargerikt på grava

 

Her var det kjekt med en stopp

 

Det smakte med softis og kaffe

 

Varmt og godt i dag, og yrende liv på “nystranda”

 

Hvit “sydensand”

 

Vakkert i dag

 

Tilrettelagt for utendørs trivsel

 

Fra campingplassen like ved, bare 10 – 20 m. ned til sjøen ved “nystranda”

 

Idrettsanleggene i Levanger

 

Mange fine steder på turen

 

Så herlig tur. Det ble noen mil. El-sykkel anbefales! <3

 

     Synes du det er trivelig å sykle en tur?

 

#sykkeltur #cycling #sykkel #bicycle #el-sykkel #electricalbicycle #tur #friluftsliv #outdoors #nature #trening #trim #exercise #levanger #norway #loveit

18 kommentarer
    1. Margrethe: Tusen takk! Ja jeg er i alle fall meget godt fornøyd. Levanger er et vakkert sted. Det er nok ved den campingplassen som på bildet her, dere burde ha campert den gangen dere dro forbi Levanger. Den herlige stranden i nærheten, og så alle idrettsanleggene. Ha en fin kveld!

    2. Deveny: Anbefales! Litt dyr min, men jeg angrer ikke på en krone. Jeg satset på god kvalitet, skal ha den i mange år. Tror jeg får god valuta for pengene med bedring av helse, naturliv og trim.

    3. her var det mange flotte bilder,ja en sånn sykkel er noe jeg skulle hatt,min mann har snakket om det en stund så vi får se ,kanskje det blir en vakker dag :=)men jeg bruker gamlesykkelen ,er jo grei den også :=)

    4. Ja det ser så herlig ut med elsykkel…Lurt kjøp! Håper du vil være fornøyd med den…Jeg liker ikke å sykle, og med tre hunder blir det ikke noe av..Der er jo camping vi var på når vi var på tur nordover ja! Så fint med ny strand….Kos deg med vidunderet! Flotte bilder!

    5. fruensvilje.blogg .no: Takker! Ja, meget kjekk sykkel, og du tar deg fort noen mil hjemmefra. En vet ikke hva en går glipp av før en har det. Gammelsykkelen er nok grei også ja, men til sitt bruk. Ha en fin kveld videre! .

    6. Toini: Ja, virkelig et vidunder! Jeg ser den, muligens litt vanskelig å manøvrere tre hunder fra en slik sykkel, he-he 🙂 Var dere innom Levanger, tøft! Ja nå er det skikkelig sydenstrand her. Virkelig en perle. Ha en fin kveld videre!

    7. Virker kjekt med slik sykkel, har sett folk suser av gårde på dem… 🙂 Jeg kjøpte en vanlig sykkel i fjord , men har den mest for å sykle litt rundt her i sentrum og da er den grei også..
      Kjempefine og sommerlige bilder fra turen……også softis da, ikke spist enda i år ..men det blir ikke lenge til..med krokan på er min favoritt også :)) Kos deg med sykling og sommervær <3

    8. HeidiElise: Ja, din mann er fornuftig. Et meget lurt kjøp dette. Fin måte å ferdes ute på, trivsel. Takk, ja Levanger er et vakkert sted. Ha en fin kveld!

    9. annebe: Ja, her suser vi avgårde. Vi bor ca. 6 km. unna bykjernen, og da er el-sykkel praktisk om en ikke går for bilen. Dessuten forurenser den mye mindre og en får i tillegg trim. Herlig! Sommeren er kommet til Levanger, takk! Krokan må det være på softisen. Nyt din første softis og sommeren Annebe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg