22.12.17. Førjulstid

Dagene løper, nei ikke løper, men spurter av sted i en vanvittig fart. Tenk, vi skriver 22.12. i dag. To dager til julaften. Her i huset holder vi på å fullføre førjulstida`s syssler. Snart senker freden seg og vi går inn i ei trivelig julehøytid. Åhhh, som jeg gleder meg til jul! Nesten som en unge. Hele juleuka fri. Ja, i år jobber jeg ikke en eneste  dag i romjula. I jula skal vi kose oss, gå turer både på føtter og ski (avhengig av snø og vær selvsagt) og slappe av skikkelig. Besøke slekt og venner. Kanskje får jeg “maleånden” over meg. Tar ting som de kommer. Så må jeg nevne at jeg utklasset alle under julelunsjen på jobb i dag og med min flaks vant alle de tre gevinster på loddene mine i lotteriet. Så nå har jeg i dag tippet vikinglotto for neste uke og kjøpt meg flakslodd jeg snart skal kose meg med å åpne. Forventer at flaksen holder ut dagen, he-he 🙂

Men nå kommer glimt og oppsummering av min førjul

 

Mørketid og lys

 

Min første innkjøpte “juleblomst” og allerede gåen, he-he! Asalea er jaggu blomster som trenger stell, stell og atter stell. Med vanning hver dag. Noen som har tips om hvordan den kan stå seg lenge?

 

En julegate i Levanger (heldig med bildet, da det ikke var biler i gata. Stod og ventet til bilen som kjørte inn i gata var ute av syne).

 

Kakebokser blir fylt

 

Silkekaker eller også kalt sjakkruter bakes

 

I ovnen med de

 

Jeg synes de er så gode

 

Brune pinner er også en smakfull kake

 

Ostescones blir gode å finne i julebufeten

 

Glemte å ta bilder av risbollene. Tok snap da de var plassert i kjøleskapet

 

Ferdig bakst

 

………..og dama er lykkelig med sneroser i håret, he-he 😉

 

 

De første to små  nisser blir satt fram. Det at disse to ble de første er fordi de har slippet og overvintre i kasser på loftet. De er nyinnkjøpt fra butikken; Søstrene Greene nylig

 

Så har vi tent det tredje lyset på adventsstaken, snart jul 🙂

 

Blir det stress i førjulstiden eller har du det bra?

#førjulstid #jul #Christmas #forberedelser #forventninger #baking #trivelig #cozy

6 kommentarer
    1. Så koselig! masse god bakst..og flotte bilder! Ja her har jeg klart å ikke stresse til jul..tar det som en helg med god mat og kos…mannen skal jobbe endel, men sønnen er hjemme på juleferie..så blir liv i huset…Ha en god førjulstid!

    2. Toini: Ja, det ble da noen få sorter som seg hør og bør. Nei, hvorfor stresse? Nå har jeg nettopp pyntet juletreet, men lysene tennes først i morgen. Noen må jobbe ja, slik er det. Godt å ha sønnen hjemme da, koselig. Ha en toppers førjulstid de siste dager før julen kommer med liv og røre!

    3. frodith: Ja, julen begynner å tre inn i hjemmet her. Men jeg er ikke av den sorten som har 78 nisser inne 27. november, he-he 🙂 Her er det kos i sentrum og håper du også koser deg masse. Førjulsklem til deg også! <3

    4. natheless: Ja, tusen takk! Det skjer da litt av hvert selv om jeg ikke er på bloggen så regelmessig. Fortsatt god jul til deg også! Juleklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg