14,05.17. Min første kunstutstilling

I går deltok jeg sammen med hele 24 andre kunstnere fra Levanger på en kunstutstilling i Levanger, på Galleri Fenka http://www.fenka.no 

Det ga et skikkelig kick, og var meget morsomt. Min første utstilling. Det var alle Levangerkunstnerne som hadde den årlige utstillingen på Galleri Fenka. Ja, gjett om jeg var noe spent og nervøs da. Her blottlegger en hele sjelen sin, nærmest. Visste jo ikke hvordan en ville bli mottatt i de rekker. Men det gikk jo greit. Jeg fikk ingen egg eller tomater kastet på meg, he-he, heldigvis 🙂 

Jeg stilte med et blomstermotiv, som jeg valgte å kalle “Plukket blomstersymfoni”. Videre stilte jeg med to maleri over et tema og prosjekt som jeg prøver å holde meg til framover, nemlig skildring av kvinner fra den tredje verden. Handler om livet, ufrihet og knebling, ytringsfrihet, tvang og verdsetting. Det ene maleriet kalte jeg “Stumme stemmer”, mens det andre kalte jeg “Uten livbøye”.

                                              Her fra utstillinga:

 


“Plukket blomstersymfoni”. Mitt glade blomsterbilde

 


På galleri Fenka 🙂

 


Publikum strømmer til

 


På rad og rekke henger det kunstverk, skapt av Levangerkunstnere

 


Det blir folksomt. Her under et nydelig musikalsk innslag ved åpninga

 


Tale ved en av de mer erfarne kunstnerne. En av oppstarterne i min kunstklubb, “Tuben”, Greta Tvete Vollan

 


Det øverste har jeg kalt “Uten livbøye” og det nederste har tittelen “Stumme stemmer”. Spesielt å se sine egne verk i glass og ramme

 


Øverst her henger blomstermotivet: “Plukket blomstersymfoni”

 


Vi måtte sette pris selv på bildene. Vanskelig, synes jeg. Det koster 1500 – 1600 å ramme inn ett bilde. Så skal galleri-eiere ha prosenter og Fond for utøvende kunstnere skal også ha en liten prosent, så rik blir jeg ikke, he-he 🙂 De bildene med kvinner fra den tredje verden blir nok ikke solgt. De er nok bare for spesielt interesserte. Blomsterbildet kan jo være salgbart, kanskje…..Det viktigste er å få vist seg fram, tenker jeg 🙂 Dessuten er det min første utstilling, kan ikke ta seg overbetalt heller 🙂

 


Folksomt. Her er vi alle utstillere på scena. Det er blitt en enorm interesse for kunst i Levanger. Det meste går for fulle hus, herlig!
 

 

#kunst #art #utstilling #exhibition #maleri #paintings #galleryfenka #Levanger #Norge #Norway #publikum #artig #akvarell #watercolour 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Så gøy å stille ut bildene på utstilling ! Flotte bilder du har med.. moro at mange kom å så på..
      Så du hadde fått eget rom til å utfolde deg på.. det gir nok lyst til å lage enda mer tenker jeg :)) Sikkert mange som liker blomsterbilder.. men noen vil jo ha noe som er litt mer “spesielt”også.. så bra at det er noe for en hver smak.. men viktigst å male det en selv føler for vil jeg tro.. ikke tenke hva er det som selger… Fin på bildene du også <3<3

    2. Gratulerer! Så morsomt å se bildene med ramme. Helt enig. Jeg likte det med “stumme stemmer”!!! Blomstene var også SÅ vakre. Du får nok mersmak på å male nå. Ja, det koster litt når man skal ha ramme og passepartou, fond og galleravgift. Lykke til med salget! 🙂

    3. annebe: Ja, kjempegøy, tusen takk! Enig med deg, det er viktig å male det en føler for. Ellers blir ikke bildene “ekte” om du forstår.Jeg synes det er viktig å prøve å fortelle noe med bildene. Ikke bare lage noe som passer inn i stuer i de tusen hjem. He-he, takk for den siste kommentaren, snille du 🙂

    4. Det må være både gøy og kanskje litt skremmende å vise fram bildene som du har jobbet med :o)) Hvordan blir det å selge verkene? Jeg tenker man får vel et kjært forhold til dem, og da kan det være vanskelig å overlevere dem til andre mennesker ;o))

    5. natheless: Tusen takk! Ja, det syntes jeg også. Det blir noe helt annet når du får de i denne innpakningen. Ja, jeg personlig liker også “Stumme stemmer”. Det eneste er at jeg ikke ble helt fornøyd med innrammingen. Noen hoder der i toppen ble kuttet, og det synes jeg ikke om. Prøvde å gå tilbake til Levanger farge og glass for å få det omgjort, men de kunne ikke ta mer, da jeg hadde beskåret det litt skjevt og ikke tatt med mer selv. Så får nok takke meg selv da for den blunderen. Men en lærer av sine feil. Det viktigste er å få vist seg fram.

    6. Margrethe: Takk for det Margrethe. Ja, moro er det så absolutt. Jeg blir ikke rent lite stolt når du sier at du er imponert, takk igjen, snille du!

    7. margarites: Jaaaaa, tusen takk! Ble heldig med det ja, og jeg liker det selv godt. Jeg er heldig nok som har fått fortelle et viktig budskap og som får vist meg fram. ha en toppers kveld videre du!

    8. Vera Lynn: Ja, du kan skjønne det. Meget skummelt. men brenner du for det, må du en dag komme ut av skapet, he-he 🙂 Jeg tenker ikke så mye på salget, og en må vel bare greie å klippe navlesnoren til de, om det blir en realitet. Men som du sier ikke helt lett. Men om det kan glede andre, blir jeg nok fornøyd. Jeg tar ofte bilder underveis, og av sluttproduktet. Det er viktig.

    9. natheless: Ja, tenkte litt slik, at disse kvinnene fra den tredje verden er så hemmet, at selv ikke innrammeren lot dem stå klart og tydelig fram, men måtte kutte hodet deres, he-he 🙂

    10. Etdiktomdagen: Tusen takk, meget hyggelig! Ja, Levangerkunstnerne leverer gode sluttprodukter innen kunst 🙂 Artig for meg å være en del av det hele. Ha en trivelig kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg