01.01.17. Perlemorskyer takker av det gamle og ønsker det nye året velkommen!

I dag skriver jeg 01.01.17. og et nytt år står foran oss. Vi vil åpne boken. Sidene er blanke. Vi kommer til å sette ordene der selv. Boken heter Mulighet og første kapittel er første nyttårsdag. I den anledning vil jeg vise noen fotografier jeg tok i går på ettermiddagen. Et magisk fenomen har de siste dager vist seg her i Trøndelag. Masse fargerike og lysende perlemorskyer har åpenbart seg på himmelen. De er vakre.

Åpenbaringen på himmelen viste seg da vi var på julebesøk til mine foreldre på dagen nyttårsaftenen. Vi hadde ei trivelig stund der med hjemmelaget pizza til lunsj og kaffe med multekrem og krumkake etterpå. Min yngste søster Marthe og hennes familie kom også. Alle skulle vi ha tradisjonell kalkun til kvelden i våre respektive hjem, så det passet fint med pizza til lunsj.

Jeg hadde jo med meg min Nikon D5300, og jeg må innrømme at jeg ble mer ivrig etter å forevige den vakre himmelen enn å treffe slekta, he-he 😉 Slekta vil jeg jo treffe til stadighet, men ikke sikkert jeg vil få se dette på himmelen i samme utførelse som nå. En fotograf må alltid prøve å fange nuet, for etterpå kan showet være over.

Her ser dere nuet som utspilte seg over bygda Follafoss i går. I samme slengen, GODT NYTTÅR ! 

 


Det er tidlig ettermiddag, men det holder på å mørkne. Magisk himmel
 


Fine fargesjatteringer i skyene
 


I går var vi på besøk ut i Follafoss, Verran i Nord-Trøndelag, hos mine foreldre. Det var et fantastisk skue over himmelen. Dette er et iphonebilde. Faktisk et bilde jeg la ut på snap

 


De lyser og masse farger synes
 


Her et sort hvitt bilde. Skimter jeg ikke et skummelt fjes der oppe, lover dette godt for det nye året?

 


Vakkert!

 

#fotografi #photo #bilde #picture #foto #landskap #himmel #sky #skyer #clouds #vakkert #beautyful #perlemorsky #perlemorskyer #polarstratosphericcloud #yrno #storm #NRK #TV2
 

 

 

Wikipedia:

Perlemorskyer eller polarstratosfæriske skyer er skyer som blir dannet om vinteren i stratosfæren i høyder på 15000 til 30000 m, og ligger dermed dobbelt så høyt som cirrusskyer i troposfæren.

 

14 kommentarer

Siste innlegg