09.10.15. Fotografier fra Levangers vakreste sted

I dag kommer noen fotografier fra min hjemkommune Levanger og jeg tørr påstå at det er det vakreste stedet, Staup. Etter som jeg faktisk har bursdag i dag, bør jeg smykke min blogg og også facebookside med noe nydelig.

På Staup er jeg så heldig å ha kontordag en dag i uka. Sitter ved ledige stunder og ser ut av vinduet på dammen og omgivelsene utenfor. Det er rekreasjon på høyt plan en gang i uka. Denne dagen i uka fungerer jeg som legesekretær for tilsynslegen ved Innvandrertjenesten, Vi driver Levangers minste legekontor en dag i uka. Denne tjenesten er opprettet for å gi asylsøkere ved Leira Mottak og bosatte innvandrere via Flyktningetjenesten et legetilbud inntil fastlege er på plass. Det er jeg som søker på fastlege til alle asylsøkere og også noen bosatte, via Helfo. Det tar fra 1 – 2 mnd. å få på plass dette.

Hvorfor vi er plassert her? Jo, på Staup er voksenopplæringa og norskopplæringa, altså skoletilbudet for innvandrerne i kommunen. Det er bare 50 meter til skolen fra der hvor jeg er. På forhånd intervjuer jeg alle innvandrere, en etter en. Alle asylsøkere, familiegjenforente og de som kommer som flyktninger gjennom FN. Bruker selvsagt tolk, bruker som regel telefontolk. Det er en helsekartleggingssamtale med en del praktisk og viktig informasjon. Det er mye på bakgrunn av dette intervjuet at pasienter får time til tilsynslegen. De får jo timer ellers også når de henvender seg (ting kan oppstå). Det er jeg som setter opp timelisten til legen og bestiller tolk.

Som helsearbeider er det strenge krav til dokumentasjon, så det krever masse tid. Journaler skal i tillegg mottas (fra transittmottak sørpå), scannes inn, arkiveres, sendes videre (ved oppholdstillatelse og flytting til kommuner) og spores opp (enkelte ganger, ikke alltid en får det en burde ha hatt, da bør de etterspørres). Videre skal blodprøvesvar, epikriser og evt. andre brev om pasiener behandles også slik. Så samarbeider jeg tverrfaglig, med mange andre fagpersoner både i kommunen og på Sykehuset Levanger. Igjen kan jeg ikke få fullrost hvor givende og utfordende jobb jeg har. Skulle bare så gjerne ha hatt bedre tid til å utviklet tjenesten ytterligere.  

Før i verden var Staup en gartnerskole. Det bærer området preg av. Masse fin blomsterprakt kan beskues  her. Kommunegartneren holder ofte til i samme bygg som oss og stedets vaktmester + ungdommer i arbeidspraksis. Noen ganger får jeg tid til lunsj med lærerne ved Staup. En trivelig dag på jobb !

Så her er da dette stedet, Staup i vakre bilder av blomsterprakt m.m. Bildet er tatt for 14 dager siden. Bare så synd at stedet ikke ligger slik til at turister på gjennomfart får det med seg i stor grad 

 

Jeg sitter bak det buede vinduet. Her er mitt kontor med et lite laboratorium for taking av diverse blod- / andre prøver, skiftestue, EKG, spirometri m.m.

Legen har kontoret til høyre for meg.


 

#foto #photo #fotografi #photography #bilde #picture #picoftheday #sol #sun #høst #autumn #natur #nature #skole #School #voksenopplæring #norskopplæring #Staupvoksenopplæring #Staup #Levanger #Nordtrøndelag #Norge #Norway #garner #gardener #vakkert #beautyful  

 

 

10 kommentarer
    1. For et nydelig sted å ha jobb! 🙂 og arbeidsoppgavene dine høres jo både spennende og varierte ut! 🙂
      GRATULERER MED DAGEN 🙂 nyt den…..

    2. For noen fantastiske omgivelser å jobbe i 🙂 Jeg elsker bilder av solsikker, det er en fantastisk fin blomst 🙂 gratulerer så masse med dagen <3 Stor bursdagsklem <3

    3. frodith: Ja, ikke sant ! Her har jeg nydelig utsikt. Solsikker ligner på sola, en kan nesten kjenne de varmer, enda det er skygge og overskyet 🙂 Ellers tusen takk, bursdagsklemmen varmet ! 🙂

    4. Måtte jo inn å gratulere her også..hurra for deg ..håper dagen har vært fin og at kvelden blir hyggelig videre 🙂 Fantastsk flotte bilder 🙂 Bursdagsklem <3

    5. annebe: Takker så mye ! Ja, dagen har vært flott på alle måter, heldige meg 🙂 Takker også for hyggelig kommentar angående bilder. Ettermiddagssola hadde alt å si for utfallet, så er det jo et nydelig sted 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg