25.04.14. Grillmat i regnvær

Det ble grillmat i dag til tross for øsende pøsende regn. Tidligere i uka meldte yr.no at det skulle bli finvær  på lørdagen denne helga. Jeg forberedte meg på årets første grilling med hensyn til innkjøp til helga. Lørdagen kom og den var grå og regnfull. Da tenkte jeg at det sannsynligvis ville skinne opp i dag, men nei, skuffende regn og atter regn. Ja, når en gleder seg på grillmat og grilling, så får en ta løsning nummer to. Å steke maten på / i komfyren og ha det en ellers hadde tenkt til. Slik ble det i dag. Det smakte ikke like godt som ute i varmt sommervær, men nesten like godt. Så er det alltid slik at mannen min vil ha frosne rørte tyttebær til. Det har han på nesten alt han spiser, he-he. Det er da godt da. Her i huset liker vi godt å ha makoroni i bernaisesaus som et av tilbehørende. Så det var dagens tips! Det smaker godt til som en god nummer to i stedet for bakte poteter eller annet. 

Så er det vel bare å ta en runde med maling til da. Det er det vi holder på med, stort sett. Jeg er den som får “prikkelarbeidet” rundt karmer og vindu. Det hender jeg tar frem lillepenselen da når en skal komme til rundt hengsler, krinker og kroker. Men der er jeg stø på hånda og nøye, det går bra. Men tar dobbelt så lang tid som å male med bredpenselen ellers på vegger og tak.  

 

 

 

#mat  #tips  #grill  #godvær  #sommer  #sommerkoteletter  #grillribbe  #salat  #makaroni  #bernaisesaus  #fetaost  #potetsalat  #nydelig

6 kommentarer

Siste innlegg