19.05.14. Planting og oppussing av kjøkken ++

Her vil jeg vise noen bilder fra litt hagepussel i ettermiddag. Etter jobb i dag var jeg i vei å kjøpte noen blomster for å plante i krukker. Jeg har to store krukker som jeg pusset opp, altså malte, for et par år tilbake. Krukkene var i utgangspunktet to leirkrukker og med litt lyseblå og lys rosa maling, ble de som nye. De har jeg plantet i og noen få andre. I morgen må jeg kjøpe mer blomsterjord, slik at jeg kan plante ut blomkarsen jeg sådde + noen stemorsblomster som enda står som de ble kjøpt. 

Etter litt hagepusling hjalp jeg mannen min med å rive ned kjøkkenventilatoren som var bygd inn under en enorm hette. Så nå er det ingen vei tilbake. Det blir snart “nytt” kjøkken. Jeg tror det blir meget annerledes, mer “up-to-date” og nydelig. I mens må en bare prøve å leve i rotet en måneds tid. Nye kjøkkenfronter er ferdigstilt til 16.06. og det vil komme montører etter den tid. Innen da bør vi ha gjort det vi skal gjøre, som å male tak (vi har åpen himling og har allerede grunnet et strøk på det gamle furufjølene), vegger skal males, samt skrog på kjøkkenet, så skal parkettgulvet pusses, lysbeises / lakkeres og så vil jeg pusse opp kjøkkenbord + stoler. Vi blir vel ferdige vil jeg tro.

 

Hagepussel :

 


 


 

#hage  #sommerblomster  #plante  #krukke  #hagearbeid   #jord   #fint 

2 kommentarer
    1. Næmmen ! Så fint det ble!! 🙂 Krukkene ble så fine i disse fargene du malte dem i! 🙂
      Usikker på om jeg skal kjøpe blomster i år jeg. Har nok av den hagen jeg ikke eier 😉 Hehe! Men det ble med meg en ildtopp hjem fra butikken i dag. Så den får foreløbig holde på verandaen. 🙂 Klæm.

    2. Tone M.: Takk Tone ! Jeg har ikke kjøpt så mange sommerplanter enda jeg heller, tar det litt pø om pø. Det blir jo fort en liten “formue” og kjøpe inn sommerplanter. Ja, ja det blir vel flere etterhvert, når jeg er helt sikker på at vi ikke får noen kalde netter. Klæm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg