08.04.14. Fotografi: – OVERVINTRING – / – FOTOGRAFEN –

Yeeeehhh! Jeg rekker et innlegg her før klokka bikker over midnatt. Etter jobb i dag har jeg vært sammen med mine fotografkollegaer i Innherred fotoklubb. Vi har vandret rundt i et par timer oppe på Staup i Levanger. Etterpå var det samling med kaffe og kake + bildestudie på storskjerm. Det var satt fritt tema for fotooppgaven på forhånd. Her fotograferte vi altså det vi måtte ønske. I dag skippet jeg å ta med PC`n, så etterpå fikk jeg ikke redigert bildene. Det var egentlig dumt og jeg angret i ettertid. Selvsagt blir jo bildet bedre om en får stilt inn litt på kontrast, farger og lysstyrke, samt at en får beskjært litt. Men dette valget fikk jeg ikke, og det var selvforskyldt. Det ble kåret en vinner for fotovandringen, altså kveldens bilde. En får levere inn to bilder hver til konkurransen. Må altså velge 2 bilder blant 70 bilder, for det tar en fort på en slik kveld. Det er ikke enkelt. Så lagres disse på en PC og vi får bildene anonymisert opp på storskjerm. Alle medlemmene i klubben stemmer så på de bildene de mener er best.  3. poeng for det beste bildet, 2. poeng for bildet de ønsker på andreplass, så 1. poeng for det de mener burde ha tredjeplassen. En har ikke lov å stemme på seg selv. Dessuten får alle som deltar 1. poeng hver i tillegg. Dette føres opp. Når dette året er på hell kåres den med størst poengsum som årets fotograf i fotoklubben. Artig !

 

Her er to bilder jeg synes var interessante, som jeg tok i kveld. Jeg har flere, men plukket ut disse. Etter at jeg kom hjem har jeg sittet å redigert en del, og tiden gikk helt i fra meg. Det er såååå innmari spennende:

Først to blad som lå i en vassdam. De har overvintret fra i høst:

 

Så var det en av mine fotovenninner jeg så på høyden mellom noen trær. Hun ble litt mystisk, synes jeg. Jeg har lagt en del støy i bildet, og dratt i noen spaker, samt lagt til sort / hvit farge + vendt og beskjært:

 

 

#fotografi  #photo   #sorthvitt   #blad  #dame  #tre  

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg