REISER INN - OG UTLAND

20.09.17. Røros er trivelig

Det er bestandig trivelig å komme til Røros. Liker så godt å ta med fotoapparatet og rusle rundt. Min mann og jeg dro til Røros siste del av juli i år. Vi skulle bare finne på noe for noen få dager...

01.07.17. Reisebrev i bilder: En tur til Makarskarivieraen anbefales, her ser du hvorfor!

Etter å ha kommet hjem fra et ukesopphold med gode venner på Makarskarivieraen, nærmere bestemt i Makarska by, så gjøres et tilbakeblikk i foto her på bloggen. Dette for å reklamere for et supert s...

17.06.17. I dag drar vi til Makarska i Kroatia igjen, reisebrev i bilder fra 2011 da vi var der

Gjett hva? Jo, vi, min mann, jeg og et vennepar drar til Kroatia i dag. Flyet går i ettermiddag. Drar hjemmefra nå klokka 12. Det skal bli deilig med 1 ukes ferie. Det er det jeg har nå i denne omg...

17.04.17. Tilbakeblikk; skjærtorsdag og biltur

Jeg har faktisk hatt fri fra jobb siden palmehelga og i hele påska dette året. Det har vært helt nydelig. Min mann fikk først ferie fra og med skjærtorsdagen. Vi hadde bestemt oss for en biltur den...

03.08.16 Reisebrev fra Risør, nydelig by og fin stemning, samt hyggelig vertskap

Nå skriver jeg allerede 03.08. og vi har nådd siste sommermåned. Ikke for det, jeg liker da godt høst også jeg. Men synes da bestemt at sommermånedene går raskest, til tross for ferietid og ko...

07.04.16 Siste innlegg fra Cubaturen, og det blir i den rekkefølgen turopplegget var, nå Santa Clara - Che Guevara er sentral

På tur hjem fra Trinidad besøkte vi byen Santa Clara og var blant annet inni togene der regjeringssoldater ble overrumplet av blant andre Che Guevara i 1958, og det var nok et viktig steg...

07.04.16 Trinidad - Cuba, privat innkvartering, del 3 (siste fra Trinidad)

På den todagers turen vi tok til Trinidad var det satt opp privat innkvartering. Dette var en tur gjennom Apollo, og turen gikk fra Varadero hvor vi oppholdte oss i ni dager. Jeg var litt bete...

07.04.16 Trinidad - Cuba, gateliv og stemning, del 2.

Jeg er i sluttspurten nå med mine reisebrev fra Cubatur. Jeg har fått mye respons her på bloggen på bildebrevene. Mange har sagt de ønsker å dra dit. Formålet med å vise fram Cuba fra sin best...

04.04.16 Vakre Trinidad på Cuba, superglad for å ha vært der ! (del 1)

Cuba ruler og fra alle de fantastiske steder jeg har vært i landet har jeg varige minner i form av bilder. Jeg er spesielt glad for at mitt speilreflekskamera ble med meg da vi besøkte Trinida...

02.04.16 Ut på tur til "sydens perle" / "havets by" Cienfuegos på Cuba

På den todagers turen vi tok til Trinidad stoppet vi en liten stopp i Cienfuegos på ca. 1 1/2 time. Guiden vår, en svensk jente fra Apollo, fortalt oss at det var en av de nyeste byene...

02.04.16 "Jungelvandring" på Cuba ved "charter - Tove" ;)

For dere som trodde at "charter - Tove" hadde skrevet sitt siste ord fra Cuba, så må jeg skuffe dere, he-he ;) Neida, det er nok noen brev igjen fra en alle tiders reise i opplevelser på ...

28.03.16. Hotellet vårt på Cuba, Iberostar Varadero, del 2. Strandliv

Jeg satte inn lammelåret i stekovnen på langtidssteking for omtrent tre timer siden, nå har jeg guffet opp temperaturen, så nå blir det straks mat. Nå skal jeg sende del to fra hotellet som je...

28.03.16. Vi bodde her i ni netter på all-inclusive-hotel Iberostar Varadero på Cuba, del 1. hotell-liv

Vi skriver 28.03.16. Tiden flyr og påska er straks over. Det er gått 1 mnd. nå siden vi kom tilbake fra vår uforglemmelige Cubatur, men enda er jeg ikke ferdig med alle reisebrev derfra. Det har væ...

24.03.16 Magisk grottebesøk i Viñalesdalen, ja vi er fremdeles på Cuba i reisebrevene. Panorering / foto :)

Viñalesdalen ligger i provinsen Pinar del Rio. Vi dro dit på en dagstur mens vi bodde i på hotellet i Havana. Angrer ikke på det. En magisk opplevelse på grottetur. Dette skjedde på samme tur som u...

23.03.16 Reisebrev: Ut på tur til Viñalesdalen på Cuba, høy sigarføring :)

Tror dere jeg holdt på lenge før jeg fant de tastene på tastaturet som gjorde det rette tegnet over n-bokstaven? Viñalesdalen heter det, og du må trykke på AltGr + den tasten som har tegnet i seg, ...

21.03.16. Reisebrev - Havana / Cuba - Hotellet Iberostar Parque Central

I fem netter hadde vi opphold ved Iberostar Parque Central midt i smørøyet av Havana. Jeg har lyst til å vise dere at standarden er på høyde med andre hoteller i verden med fem stjerner. Det m...

20.03.16. Et besøk på Tropicana Club, verdensberømt cabaret i Havana på Cuba

For et fyrverkeri av et show i luksus, sang, musikk, dans, kostymer, festkledde publikummere, sigarer, rom og cola og "shampis". Tropicana som er en klubb / cabarèt ble startet opp i 1939 og h...

20.03.16. Revolusjonsmusèet i Havana, vel verdt et besøk

Museo de la Revolucion eller Revolusjonsmusèet var et interessant besøk i Havana. Det lå bare noen gater nedenfor hotellet vårt ved Parque Central. Her var det mye å lære om og se. Stolt over å ha ...

18.03.16. Reisebrev fra Cuba, del 3. / Verdt å vite og besøke i Havana på Cuba

I reisebrev nummer 3. vil jeg fokusere på hva du bør ha med deg av opplevelser om du kommer til Havana + litt mer info. Jeg bruker alltid bare egentatte bilder i mine innlegg her på bloggen. D...

13.03.16. Reisebrev fra Cuba, del 2., Havana - Cuba, hovedstaden

Hotellet vi bodde på heter Iberostar Park Central og ligger midt i smørøyet i Havana. Ligger i nærheten av en stor park, i nærheten av Obispo gågaten og om du følger den til bunnen kommer du til Ma...

13.03.16. Reisebrev fra Cuba, del 1. Havana - hovedstaden

La Habana som de sier på Cuba er en spennende by. Den består av "gamlebyen" og en nyere del. Meget herskapelige bygningner med flotte ornamenter i mur og vakre smijernsdetaljer. I gatebil...

06.03.16. Reisebrev fra Cuba / Bilene - helt utrolig

Jeg har nylig kommet hjem fra Cuba. Holder på å få oversikt over de 1871 fotoene tatt på turen, he-he. Cuba er den største øyen og staten i Karibien. Et helt fantastisk land. Folket, natu...

01.09.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. Turen nå er til det lille vakre stedet Reine

Jeg tar med minst et reisebrev til i kveld, denne gang fra stedet Reine i Lofoten. Det er et av de vakreste stedene i Lofoten når det gjelder omkringliggende fjell, synes jeg. Så da vi skulle velge...

01.09.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. I dag blir det fra stedet Å....ja Å ja ;)

1. september skriver vi i dag og første høstdag er i emning. Men det gjør ikke så mye da været ikke er så verst. Jeg merker at kveldene blir fortere mørk enn før, men det er da trivelig med mer ten...

24.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms - Svolvær

På vår tur nordover var vi selvsagt innom Svolvær. Det er jo den største byen i Lofoten. Vi var innom der ved to anledninger. Den dagen vi kom til Lofoten i godvær og en annen dag i gråvær og skodd...

12.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland. "Se torsken, se torsken"...... Henningsvær :)

"En ekte Lofottorsk jeg er og jeg er født i Henningsvær".......he-he ! :) Jo Henningsvær har da noen sanger tilknyttet seg, om torsk i hovedsak. Er enda ikke ferdig med turen til Nord - Norge / Tro...

17.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. I kveld tar jeg for meg det lille stedet Sakrisøy i Lofoten :)

Jeg velger vilkårlig fra lista over steder vi besøkte på tur nordover i sommer. Vi befinner oss fremdeles i Lofoten. I kveld har jeg redigert og valgt ut noen bilder fra det lille stedet Sakrisøy. ...

14.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland, Nusfjord i Lofoten er verdt et besøk

I kveld kommer enda et reisebrev på hele 30 bilder. Det var så mye å se i Nusfjord, spennende. Stedet Nusfjord i Lofoten er vel verdt et besøk om du er i Lofoten. Et "must" !!! Her finnes det eldst...

12.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. Så nå blir det Stokmarknes i Vesterålen

Stokmarknes i Vesterålen, en liten stopp på ca. 45 minutter på vår reise nordafor. Dette innlegget er nok preget av at Hurtigruta har sin tilknytning til Stokmarknes. Derfor er det reist et museum ...

11.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. Så nå blir det SORTLAND

Jeg likte stedet Sortland uten tvil. Hvorfor ? Jo fordi det er vakkert der. Tenker ikke først og fremst på naturen, men på bygninger / gater, utseende. Fargerikt, men mest blå. Så er det veldig ryd...

11.08.15. Reisebrev fra ferietur i sommer, Nordland / Troms. I kveld - HARSTAD

Ja, vi skriver 11.08.15. og tiden "springer 100 meter i et verdensmesterskap på 9.0 blank", he-he! I går på jobb har jeg forsøkt å få overblikk etter ferien og klart meg nokså bra. I dag har jeg og...

09.08.15. Reisebrev med bilder fra sommerens Norgesferie, Nordland / Troms, i kveld - litt om Narvik

Da er årets Norges - ferietur unnagjort. I bagasjen med hjem har jeg mellom 1000 - 2000 bilder. Aldri på tur uten fotoapparat selvsagt. Min mann og jeg kjørte nordover i år. Nord for Fauske har vi ...

26.06.15. Ferie- / reisetips fra Geiranger ved turisten / fotografen, Del 3., siste del - området i rundt, med flere bilder

I dag kommer siste reisebrev fra Geiranger. Dette vakre stedet i Møre - og Romsdalen. Jeg valgte å dele det opp i tre reisebrev, da det er så mye å se her, og jeg har jo tusenvis av bilder. Kan ikk...

23.06.15. Reise- og ferietips i bilder fra turisten / fotografen, Del 2 - Geiranger fra sjøen, ferje mellom Geiranger - Valldal

I kveld kommer del 2. fra min presentasjon av stedet Geiranger og omegn. En ferietur jeg og min mann hadde med bil fra Trøndelag. I går kunne dere fra bloggen min se bilder fra / lese om selve sted...

22.06.15. Ferie- og reisetips i bilder fra turisten / fotografen, Geiranger del 1 - selve stedet

I dag har jeg tenkt å presentere Geiranger fra sin beste side med fotoer, i del 1 fra selve stedet. Her var jeg i fjor sommer på bil- og hotellferietur med min mann. Det er mitt favorittsted i Norg...

16.06.15. Ferie - / reisetips - Trollstigen

Etter en nokså rolig dag på jobben i dag, riktig nok ikke helt rolig da; det var en fra IT-avd. i kommunen som kom med de oppdaterte harddiskene til sykepleier- / legekontoret på Staup da klokken v...

15.06.15. Ferie- og reisetips - Ålesund

Etter å ha kjørt Atlanterhavsveien ble det ferge fra Molde til Vestnes (se også fergebildet, vakkert), før turen gikk til Ålesund. Nest etter Røros og Levanger, så liker jeg Ålesund meget godt, ikk...

15.06.15. Ferie- / reisetips i flotte naturskjønne egne bilder - Atlanterhavsveien

I fjor sommer var vi på bil- / hotellferie i Norge. Jeg synes det er helt forkastelig å reise til syden bestandig, uten å se vårt eget naturskjønne langstrakte land. Jeg er jo glad i å fotografere,...

04.08.14. Fotografi / Reiseskildring til Tyrkia - Kemer i bilder - SYDEN = FERIE

Hjemme fra ferie og her kommer flere bilder fra Tyrkiatur i forrige uke. Min mann og jeg dro til turiststedet Kemer i Tyrkia. Vi har feriert her før også. Hotellets beliggenhet og stedet Kemers man...

13.07.14. Fotografi / Reisebrev fra Norgesferie, stolt turist i eget land :)

Det er Norge som er vakrest, ingen tvil om det ! Jeg er så stolt over å være fra Norge, når turister rundt meg får "hakeslipp" og er overbegeistret, "look at that view", "it`s fantastic" og drar fr...

27.06.14. Fotografier fra reise til Egypt i 2010 - Første kveld som ferierende i dag, det nytes !

Jeg har valgt ut noen fotoer fra tur til Egypt, Hurghada med Kairo, Nilen og pyramidene + Rødehavet fra tur dit i 2010. Disse fotoene ble valgt i dag for fra og med i dag har vi ferie her i huset. ...
toveview

52, Levanger

LIVSNYTER - Sykepleier ved innvandrertjenesten i Levanger, Nord - Trøndelag. Gift, to voksne sønner. Glad i familie og venner. Kreativ sjel med mange interesser: Fotografering er en av de, så her vil det komme flere bilder. Jeg fotograferer gjerne med mitt NIKON D5300. Ellers liker jeg; skriving / teater / musikk / sang - kor / tegning - maling / moter - design / interiør - hjem - hage / bøker / reiser / matlaging - baking / media / politikk / saker i tiden. Først tenkte jeg at dette skulle være en ren blogg for fotografier. Men det er jeg alt for allsidig til å kunne ha alene. Derfor blir dette en "alt-mulig-blogg", men med hovedvekt på kreativitet, design og kunst i alle former. Ikke en fitnessblogg, det er sikkert. Mer en fitless vil jeg karakterisere den som. Engasjement vedrørende ting som opptar meg vil speiles. Her er meg, rett og slett :) Legg meg til som bloggvenn og du vil se mer av meg :)