21.10.18. Tur i nærområdet i høstens farger

På forrige søndag ble det en tur ut med kaffekanne og fotoapparat blant vakre farger. Første vinterdag og gradestokken landet på 21,9 grader. Ja, helt riktig! Du leste ikke feil her. Jeg kledde meg i en treningsbukse i piratstil, de som går rett ned under kneet. Enn å ha bare legger og sitte ute å drikke kaffe, første såkalte vinterdagen. Vi satt like ved bredden av Levangerelva og hørte på fosseduren. Herlig!

 

Her ser du noen utvalgte bilder jeg tok på turen, skriver litt under hvert bilde: 

 

Et stabbur på området oppe på Staup i Levanger

 

Fra Levangersundet 

 

Her tok vi kaffepausen vår, min mann og jeg

 

Rosene blomstrer fremdeles på Staup (tidligere var det en gartnerskole her, men nå er det norskopplæring for innvandrere her. men mye av blomsterprakten oppe på området holdes i hevd, da det er masse turstier på området og et arbore. Vakkert område i Levanger

 

Noen trær har bare ett og annet blad igjen

 

Jeg er så heldig å ha kontor her sammen med tilsynslegen for innvandrere en dag i uka. Sitter da i dette bygget. Det femte vinduet fra venstre er mitt og det neste er legen sitt

 

Bak det buede vinduet sitter jeg. Det er meget fint her på låven som på toppen er restaurert som et stort kurs – og konferansesenter

 

Herskapelig på Staup

 

En praktfull ærverdig bygning

 

En liten vanndam finnes på området også. Nedenfor sees Levanger sentrum

 

Flotte farger, men de fleste stauder er nå beskjært

 

Så vannspruten står i kaffepausen

 

 

Det ble ikke til at vi satte oss her, tror ikke den ville ha holdt. Det trengs en ny benk her. Vi hadde med oss sitteunderlag, strikket, tovet og gitt i gave til oss av min mor. De er gode og varme og sitte på. Vi satt på berget ved elva

 

Hva synes du om klisjèen; ut på tur aldri sur?

 

#foto photo #bilde #picture #fotograf #photographer #landskap #landscape #tur #trip #outdoors #friluftsliv #høst #fall #autumn #farge #color #trivelig #staup #levanger #norge #norway 

12 kommentarer
    1. fruensvilje.blogg .no: Ja, ikke sant. Det er vakkert her. en super utsikt ut av vinduet, så jeg koser meg innimellom at jeg jobber, selvsagt. Klem <3

    2. Så flotte bilder! og høsten er herlig! Så flott sted du jobber….elsker gamle restaurerte låver….De kan virkelig brukes til mye mer en bare gårdsbruk! Ha eng god ny uke!

    3. Toini: Tusen takk, du er snill! Ja, en dag i uka jobber jeg på det kontoret, fin utsikt og område. Det bruker å blomstre voldsomt i august / september på området. Det er et vakkert skue. Jeg bruker å ta en runde med fotoapparatet da. Ja gårder er det mange muligheter med. En finfin kveld til deg!

    4. Jeg bruker stadig ut på tur, aldri sur, jeg… for meg er det ingen klisje igrunn – jeg er aldri sur på tur…. fine bilder du tok i varmen! Klem <3

    5. Margrethe: He-he, jeg kalte den uttalelsen klisje fordi den går igjen til det kjedsommelige. det er vel ingen som egentlig er sure på tur nei. Ellers tusen takk Margrethe, meget hyggelig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg