25.07.18. Jeg <3 å male

Akkurat nå for tiden er fargene friske og motivene muntre. Kanskje fordi mitt humør er stabilt og godt. Min far er endelig hjemme igjen etter et lengre sykehus- og DMS-opphold. Han er langt fra helt frisk, men vi har tro på at det vil bli bedre. Ellers må jeg si det går i maling og atter maling. Denne uka har jeg nærmest sittet pal etter jobb og malt. Det er så artig og givende. Egentlig vet jeg ikke om det er bare helsefremmede å være så inne i malebobla. Jeg glemmer nemlig å drikke nok og jeg har stått over mat de siste kvelder. Det siste er nok helt ok, da jeg nok er stor nok fra før. Men det er ikke sunt å gå på do og tisse nærmest brunt, på grunn av væskemangel, he-he 😉 Slik er det når en glemmer tid og sted.

Akkurat nå i livet har jeg det meget bra. Jeg har kommet til et sted i livet der jeg har senket kravene til meg selv, og lagt store ambisjoner i jobb og ellers død. Nå satser jeg på å ha det godt der jeg er og gjøre det så bra en kan ut fra de forutsetninger som ligger der. Det er så befriende å ikke streve etter det perfekte liv. Skal jeg bruke tid på noe nå, må det gi noe tilbake, synes jeg. Det er akkurat det malingen gir. Ikke det at jeg ikke har drømmer for framtida og jeg håper på at noen av de innfris. I tillegg vil jeg ikke bruke tid på overfladiske “venner”, som egentlig er “golddiggere”. Som ikke vil bruke tid på vennskap uten at det gir noe igjen i form av goder eller annet. Videre så vil jeg heller ikke bruke tid på venner som er i en stor “kakleflokk eller “hønsetropp” om en vil, der en fjær blir til fem høns, og sladderen går lystig. Der sannheter kan bli vridd til det utroligste. Et slikt fellesskap vil jeg ikke være del av. Jeg vil bruke tiden min på ekte venner. Få, men meget gode! Jeg er så takknemlig for min fine familie, gutta boys, og det livet jeg har. Huff, nå ble det mye småprat her. Egentlig det jeg skulle ta for meg her, var at jeg elsker å male, og har det toppers ellers 🙂

 

Så her er mine gladbilder:

 

Her er mitt tredje maleri i denne rekken av muntre sådanne. Tittel: Glad klestørke (50×50)

 

Mitt første maleri i denne rekken. Tittel: Nabolaget (30×30)

 

Med det første maleriet i denne rekken var jeg ikke like flink til å planlegge. Her på det fremste huset skal nok mange gule lag med maling på for å dekke over den dårlige planleggingen

 

Litt lengre ut i prosessen

 

Straks ferdig, det ferdige resultat var i bilde nr. 2 her

 

Dette er mitt andre i rekken. Tittel: Hverdag (30×30) Det må sies at maleriet ikke er så skakt i virkeligheten, her er det bare fotografen som var noe uheldig, he-he 🙂

 

Disse to små på 30×30 kan gjerne henge sammen på den rette veggen. Hverdag og Nabolaget

 

Mitt tredje maleri ble bedre planlagt fra bunnen av

 

Motivene trer fram

 

Mønstre blir lagt, noe som dukker opp i hodet etter hvert. Jeg tegner alltid uten å se etter fotoer eller andre bilder. Med mindre det er et portrett jeg skal tegne f.eks. Det ferdige resultat kan du se i bilde nr. 1 her

 

Her er mitt fjerde maleri i denne serien påbegynt, først med blyantstreker selvsagt. Det som tar mest tid er at farger legges i flere omganger over en annen. På et slikt maleri som dette, brukes gjerne 6 – 8 timer

Jeg bruker gjerne en farge i gangen, og plasserer de der de passer best etter mitt hode

 

Muntre farger legges, og en kan se at de blir lagt i flere omganger, se “gresset” + det blå huset og sammenlign med det ovenfor

 

Det blir

 

Ferdig! Her er det siste og fjerde i rekken så langt. Tittel: Ukedagen (50×50)

 

Hadde vært morsomt å vite hvilket maleri akkurat du synes er finest?

Ha ellers ei trivelig helg!

 

#maleri #painting #kunst #art #arte #akrylfarger #acryliccolor #kunstmaling #munterhet #stemning #farger #color #loveit

 

      

6 kommentarer
    1. Så festlig og fargerikt! Jeg liket best Hverdag og Nabolaget. Ikke lett å velge, men de to bildene synes jeg var så harmoniske i fargene! Mal på, det gjør jeg også, og det gir så fin ro. God helg 🙂

    2. Så bra det går bedre med far…og dette var da noen fargerike og flotte bilder! Nydelige….vanskelig å velge på disse…men det andre øverst var jo søtt da..med de to kattene i hjørne…Herlig med friske farger! Kos deg med maling..men ta deg tid til mat og drikke….ha en god kveld!

    3. frodith: Tusen takk Frodith! Jeg begynner å nærme meg dine farger nå og delvis motiver, he-he. Jeg har katter i stedet for mus da. Ha en fin kveld utover!

      PS! Pakke i posten i blogginnlegg kom nå akkurat. Du skjønner jeg har vært borte i hele dag. Besøkt min sønn og videre mine foreldre. Men nå blir jeg værende her utover 😉

    4. natheless: Så hyggelig Natheless at du synes om mine bilder! Hverdag og Nabolaget er fine alternativer ja, blå himmel i begge. De to nyeste er litt gråværsbilder, kanskje, he-he 🙂 Det er helt deilig å sitte med pensel i hånden, magisk. God malehelg til deg også! Klem <3

    5. Toini: Tusen takk! Ja, jeg liker disse gladfargene. Det er det bildet jeg har vist her fra før. Jeg skal love å drikke bedre, men mat trenger en vel ikke utover kvelden. En super kveld ønskes deg også Toini!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg