14.08.18. Det males med akrylmaling for tiden

Ja, nå om dagene males det med akrylfarger. Det er fint å øve seg og se hvordan slik malingen oppfører seg på lerretet og med penselen. Dessuten må en øve for å bli bedre. Jeg kaller de maleriene du får se i dag for halvabstrakt. Noe kan en fornemme hva er, mens andre fargeelementer kan en ikke vite noe om, annet enn å sanse de. Jeg ville ha med noen farger som er moderne i interiør nå om dagene, så jeg valgte litt ut fra det, også de bladelementene i maleriet er i vinden om dagen. Men mest satte jeg strekene etter humør og lyst. Slik ble de. Jeg velger å vise begge side om side her og hver for seg. De måler 50 x 50. Jeg ønsker mest å male med hjertet, men ja jeg maler også på bestilling og for salg. Jeg selger bilder. Det er bare for kunden å si litt om hva han / hun ønsker, både av motiv og farger, og jeg vil prøve å tilfredsstille ønskene. om en går for abstrakt eller mer figurativt. Send gjerne et foto av farger på en vegg eller puter, ting og tang. Det er ofte at noen ønsker et blikkfang på veggen, som både tar opp farger fra puter / pynt og veggfarger. Slike bestillinger kan jeg ta. Jeg kan også godt prøve å male etter et fotografi av personer og dyr f.eks. Pris kan diskuteres, men over 1200 kr. og oppover vil det koste, alt etter størrelse og arbeidsmengde, og det vil være postoppkrav i tillegg.  

 

 

 

Her er to bilder jeg nylig ferdigstilte

 

Her ser du de side om side

 

 

Søstre

 

Mor og datter (jeg finpusset noe på det grønne bladet fra det første bildet her) 

 

I alle fall en fin hobby 🙂 Har du en hobby?

 

#kunst #art #arte #maleri #painting #salg #galleri #loveit #hobby #akvarell #watercolor #akryl #acrylic

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Nydelige bilder i vakre ,duse farger ..du er dyktig :)) Gratulerer også så mye som vinner hos Frodith …skikkelig kult bilde du hadde levert 🙂 God natt og klem fra meg <3

    2. Toril sin hverdag med musikken: Tusen takk Toril, for trivelige ord. Når nå klokken snart passerer 23.00, så er det nok for seint å ønske deg en fin tirsdag, så da sier jeg like godt: Ha en fin onsdag! Nattaklem <3

    3. annebe: 1000 takk x 2 annebe, både for fine ord om maleriene og også for at du likte skyggefotoet mitt på utstillinga til frodith 🙂 Nattaklem herfra også! <3

    4. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk snille Connie, svært hyggelig tilbakemelding. Ja, jeg tror da det finnes en vegg der ute et sted, he-he 😉 Nattaklem ti deg! <3

    5. Toini: Tusen takk Toini, fine ord jeg setter pris på! Så visst koser jeg meg, men det blir ikke så ofte jeg har overskudd akkurat nå, spesielt nå da pappa`n min er syk, og vi ofte er hos han på besøk.

    6. Har sittet og sett på bildet «mor og datter» og det ser ut som om de både har fronten og ryggen til samtidig! 😀 Får liksom ikke bestemt meg.😊 Jeg ser en person til i bildet. Den røde figuren til venstre er også et barn. Ser jeg da. 🤗

    7. Laila Fossbakken: Hyggelig at du har sett litt ekstra på bildene min, takk! Jeg mener de står med fronten fram, se på hånden til jenta. Kanskje det Laila 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg