24.07.18. Ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie, ferie………………….

Ferie, det ordet klinger så godt i mine ører. Det er sommer, sol, utendørsliv, blomster som dufter, bier som jobber, barn som plasker i sjø, barføtter på gress og i sand, i seng til kl.10 på morgenen, grilling, vin på terrassen, gå- og sykkelturer, familie- og vennebesøk, tegning- og maling, bøker, musikk, ferske bær-, frukt- og grønnsaker, sol-oppganger og nedganger, isbiter i glass, softis, avslapning og kos til sent på kveldene. Kunne ha holdt på mye lengre her med den sommerlige lista. Når jeg hører ordet ferie kommer ordet deilig opp i mitt hode med en gang. Det er det det er; DEILIG med store bokstaver 🙂 Jeg begynte ferie fra i går og skal nyte hvert sekund av de tre ukene jeg har i denne omgang. Det blir nok en tur på øyhopping på Helgelandskysten, ellers blir vi nok hjemme og tar dagene som de kommer. Nedenfor her i dag, noen bilder fra hjem og hage her i sommer.

 

Junidager

 

En av våre første grillmåltider, lakse- og grønnsakspakke til meg

 

Syrinen blomstrer og hvilken herlig duft

 

Rabarbrakake med vaniljeis, nam!

 

Sykkeltur

 

Solnedgang sett fra terrassen i sommer

 

Forfriskning

 

  

Enda en sommerlig forfriskning, denne er god <3

 

Det blomstrer. Stemorsblomsten er vakker og kommer i alle farger og størrelser, her med insekt på som kamuflerer seg

 

Det blomstrer i staudebeddet

 

Det er morsomt å se at det blomstrer

 

Denne ampelen er så fin nå

 

Jordbæra er moden

 

Grilling, her med salat og potetgrateng som tilbehør

 

Bryllupsdag har jeg hatt med roser fra mannen, same procedure as…………..

 

Jeg har vært i ett bryllup og skal i et bryllup senere i sommer, eller i høst kan en si

 

Hjemmet, klatrehortensia og villvin i hjørnet

 

Sommermat

 

Sommerveggen er oppe på terrassen

 

På kino har jeg vært, “Mamma Mia”

 

Reker er også sommermat

 

Om en sammenligner første bildet her på bloggen, ser en at det jaggu meg skjer mye fra juni til i midten av juli med en plante

 

Herlige sene kvelder på terrassen med ild i peisen og vin på bordet

 

Mer grillmat

 

Utsikt fra hjemmet en sommernatt i juli

 

FORTSATT GOD SOMMER ENTEN DU ER PÅ JOBB, HJEMME ELLER BORTE!

 

 

 

#sommer #summer #ferie #holiday #vacation #blomster #flower #grill #sol #sun #sunset #loveit

 

 

10 kommentarer
    1. Her var det mye sommeridyll og feriekos både på bilder og i teksten :)) Du er flink til å gjøre det trivelig rundt deg.. og mye fristende spiselig var det her også :)) Gratulerer med bryllups dag som har vært :)) Så fin du var med blomst i håret.. vi skal også i et bryllup snart..ei niese gifter seg i september :)) Så di vakre blomsterbildene i forrige innlegg også 🙂 Kos deg med ferie <3<3

    2. annebe: Ja, når jeg er så sjelden på bloggen, som jeg har vært nå for tiden, ble dette en oppsummering av sommeren så langt. Ikke tatt med alt da, men noe. Det ble litt hummer & kanari, he-he 🙂 Ellers takk, og god sommerklem til deg! <3

    3. HeidiElise: Ja, noen sommerplanter må en ha, fordi det er så fint å se det vokser, gror og blomstrer i rundt en. Men det blir mest i krukker og ampler, og litt i hagen ellers 🙂 Ha en god sommer! Klem <3

    4. Margrethe: Ja, det ble en liten oppsummering av sommeren hittil, minus noen turer da som ikke er dokumentert her. Vi har allerede hatt en tur til Vikna, Rørvik / Lauvøya ei helg for å feire mine tantebarns bursdager, og ellers besøke søsteren min og familien forøvrig. Videre så har vi tatt en rundtur med sykkel på Ytterøya i nærområdet vårt, og så videre. ellers har vi for det meste vært hjemme hittil, men nå når vi endelig har ferie blir det nok en biltur til Helgelandskysten. Sommerklem <3

    5. Dette var gøy å se 🙂 Så flott hus dere har. Du e flink med blomster og planeter 🙂
      Nydelige bilder 🙂
      Gratulere så masse med bryllupsdagen som var 🙂
      Klem fra Danmark <3

    6. poesimylife: Er du i Danmark, så gøy! Kos deg på tur!!! Flink med blomster, men med planeter er jeg ganske grønn, som en marsboer, he-he! Måtte gjøre noe ut av skrivefeilen din, den var artig synes jeg. Fort gjort. Ellers takk og masse sommerklemmer fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg